۱۹ تیر ۱۴۰۲، ۱:۵۵
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85164949
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیشنهاد آمریکا برای حل نصب چادرهای حزب الله در مرز فلسطین اشغالی

تهران-ایرنا- یک شبکه صهیونیستی یکشنبه شب فاش کرد که ایالات متحده به اسرائیل پیشنهاد داده که مسأله برپایی چادرهای نصب شده توسط حزب الله در مرز فلسطین اشغالی از راه دیپلماتیک  و پیش از ۶۰ روز حل و فصل شود.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "سما" فلسطین، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در این باره افزود:به موجب این پیشنهاد، اگر اسرائیل ساخت و ایجاد مانع در روستای "الغجر" را متوقف کند، حزب الله باید این چادرهای برپا شده در مرز فلسطین را برچیند و فعالان خود را خارج کند.

این شبکه صهیونیست اعلام کرد: تاکنون مشخص نیست که راه‌های دیپلماتیک در حل این مسأله موفقیت آمیز خواهد بود یا خیر.

رسانه‌های صهیونیستی اوایل تیرماه امسال مدعی شده بودند که نیروهای حزب‌الله در عمق ۳۰ متری فلسطین اشغالی دو چادر برپا کرده‌اند و در این چادرها به منظور حضور دائم از ژنراتورهای برق استفاده می‌شود.

این رسانه‌ها برآورد کرده بودند که «تکاوران رضوان» در این چادرها مستقر باشند.

سازمان ملل متحد خط مرزی موسوم به «خط آبی» را در سال ۲۰۰۰ بین لبنان و فلسطین اشغالی ترسیم کرد. این خط بصورت دقیق با مرزهای رسمی همخوانی ندارد و نیروهای رژیم صهیونیستی بارها تلاش کرده‌اند از آن عبور کنند.

روزنامه «الاخبار» نیز پیش از آن در گزارشی خبر داد تل‌آویو در پیامی از طریق سازمان ملل متحد به لبنان مدعی شده بود، برای تخلیه این چادرها به زور متوسل خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha