پیونگ یانگ تصمیم آمریکا برای انتقال زیردریایی هسته‌ای به شبه‌جزیره کره را محکوم کرد

تهران- ایرنا- کره شمالی بامداد دوشنبه تصمیم آمریکا برای انتقال یک زیردریایی هسته‌ای مجهز به موشک بالستیک به آب‌های نزدیک شبه‌جزیره کره را محکوم و اعلام کرد که این اقدام احتمال مناقشه هسته‌ای را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، کره شمالی در بیانیه‌ای که در خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شد، به نقل از یک سخنگوی وزارت دفاع ملی اعلام کرد که هواپیماهای شناسایی آمریکا اخیرا حریم هوایی کره شمالی را نقض کردند.

این سخنگوی وزارت دفاع ملی کره شمالی که نامش منتشر نشده است، گفت: هیچ تضمینی نیست که در پی این اتفاق شوکه‌کننده، هواپیمای شناسایی راهبردی نیروی هوایی آمریکا بر فراز دریای شرق سرنگون نشود.

خبرگزاری کره شمالی افزود که تصمیم آمریکا برای اعزام تجهیزات هسته‌ای راهبردی به شبه‌جزیره کره یک باج‌خواهی آشکار هسته‌ای از کره شمالی و کشورهای منطقه است و تهدید شدیدی علیه صلح است.

یک زیردریایی هسته‌ای آمریکا که مجهز به موشک کروز است ماه گذشته به بندر بوسان کره جنوبی رسید.

رهبران کره جنوبی و آمریکا همچنین در ماه آوریل توافق کردند که یک زیردریایی هسته‌ای مجهز به موشک بالستیک نیروی دریایی ایالات متحده برای اولین بار پس از دهه ۱۹۸۰ به کره جنوبی برود اما زمان اعزام این زیردریایی را اعلام نکردند.

موسسه مطالعاتی آمریکایی وابسته به وزارت خارجه کره شمالی هفته گذشته اعلام کرد که اقدامات تهاجمی ایالات متحده از جمله برگزاری رزمایش با سئول، شبه جزیره کره را به سمت درگیری هسته ای سوق می‌دهد.

براساس گزارش نهاد مطالعاتی، یون سوک یول که بشدت تابع آمریکا است پس از انتخابش به رئیس‌جمهوری کره جنوبی قلمرو کشور را به محل تمرین‌های نظامی مختلف به رهبری ایالات متحده تبدیل کرده که این تمرینات نظامی با توجه به مقیاس، شدت و محتوای آنها روبه افزایش است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha