۱۹ تیر ۱۴۰۲، ۸:۰۳
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85164997
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 بیش از ۹۸ درصد درآمدهای عمومی استان اصفهان از وصول مالیات است

اصفهان - ایرنا - مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به موفقیت های کسب شده در زمینه دریافت مالیات گفت که ۹۸.۵ درصد درآمدهای عمومی استان از این منبع مالی تامین شده است.

عباس مزیکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نام‌گذاری ۱۶ تیرماه با عنوان روز امور مالیاتی و هفته فرهنگ مالیاتی گفت : سال گذشته بیش از ۹۸.۵ درصد از درآمد های استان سهم مالیاتی بوده و در سه ماه ابتدایی سال جاری نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۷.۸۲ درصد درآمدهای استان تحقق یافته است.

وی ادامه داد: استانداری، نیروی انتظامی ، پزشکی قانونی، ثبت، گمرک، میراث فرهنگی ، ارشاد ، بهزیستی ، محیط زیست ، استاندارد ، جهاد کشاورزی، تعاون و صمت مجموعه ۱۵ اداره ای هستند که درآمد های استان را تامین می کنند.
مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان افزود: سال گذشته بیش از ۳۲ هزار میلیارد تومان مالیات ارزش افزوده و مالیات مستقیم در استان اصفهان وصول شد که ۱۰۳ درصد از سهم استانی تحقق یافته است.
مزیکی اظهار داشت: دریافت مالیات ارزش افزوده یکی از بهترین مالیات‌ها در دنیا محسوب می‌شود که ویژگی‌های خاص خود را دارد.

وی با اشاره به اینکه بعضی افراد معتقدند که مالیات ارزش افزوده موجب افزایش تورم می‌شود، اضافه کرد: مالیات به‌عنوان پایدارترین و پاک‌ترین درآمد برای اداره جامعه است و ارزش افزوده در اصل، مالیات بر مصرف است و احتمال اینکه بر مصرف کننده فشار بیاورد، وجود دارد .

مزیکی با اشاره به تحولات سال‌های گذشته در نظام مالیاتی اضافه کرد: پایدارترین و سالم‌ترین درآمد مالیات است و در یکی دو سال اخیر شفافیت در امور مالیاتی افزایش یافته، به ویژه در مقوله‌هایی همچون ارزش افزوده، گردش دستگاه های کارتخوان و گردش بانکی روند اقدامات بهبود یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha