۲۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۴
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85165019
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

تخریب هفت ساخت و ساز غیرمجاز در استان همدان

۲۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۴
کد خبر: 85165019
تخریب هفت ساخت و ساز غیرمجاز در استان همدان

همدان - ایرنا- یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی استان همدان اعلام کرد: تعداد هفت مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی شهرستان نهاوند و کبودرآهنگ تخریب شد.

به گزارش سه شنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان برابر اعلام یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی استان همدان، پنج مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی باغی روستای دهفول در شهرستان نهاوند که مالکان آنها بدون اخذ مجوز از مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز کرده بودند در قالب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها (تبصره ۲ ماده ۱۰) مورد قلع و قمع قرار گرفت.

مساحت کل زمین های باغی رفع تصرف شده ۲.۴ هکتار و به ارزش تقریبی ۳۶ میلیارد تومان بوده که با دستور مقام قضایی و همکاری عوامل انتظامی، شهرداری و همکاران مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند به حالت اولیه بازگردانده شدند.

همچنین برابر اعلام یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی استان همدان تعداد ۲ مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی مزرعه سادلج شهرستان کبودرآهنگ به مساحت ۸۰ متر مربع بنا و ۳۰ متر دیوارکشی که مالکان آنها بدون اخذ مجوز از مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز کرده بودند در قالب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها (تبصره ۲ ماده ۱۰) قلع و قمع قرار شد.

ارزش تقریبی این اراضی ۲.۳ میلیارد تومان بوده که با دستور مقام قضایی و همکاری عوامل انتظامی، شهرداری و همکاران مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کبودرآهنگ به حالت اولیه بازگردانده شد.

ساخت و سازهای تخریب شده جزو باغ های زینتی بود که درآمد تولیدی برای جامعه نداشت.

شهروندان باید پیش از خرید هرگونه باغ به ویژه باغ هایی با ساخت جدید مجوز تغییر کاربری را از فروشنده درخواست کنند.

برخی از مردم فریب وعده های دلالان را می خورند و با صرف هزینه های بالا اقدام به خرید باغ های تزئینی که به صورت غیرمجاز نیز در آنها ساخت و ساز شده است می کنند و همین مساله باعث از دست دادن پول خود و همچنین تخریب اراضی کشاورزی مرغوب و محیط زیست می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha