۱۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۰
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85165022
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۶ گروه جهادی پزشکی به مناطق محروم خراسان‌شمالی اعزام شدند

بجنورد- ایرنا- مسوول بسیج جامعه پزشکی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: ۳۶ گروه جهادی پزشکی در سه ماه نخست امسال با هدف ارایه خدمات رایگان بهداشتی و درمانی به مناطق محروم استان اعزام شدند.

مسعود شمشیریان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعداد؛ ۱۲ تیم پزشکی عمومی و دندانپزشکی و ۲۴ تیم نیز شامل پزشک متخصص و فوق تخصص بودند که در قالب طرح "شهید رهنمون" به روستاها و مناطق محروم استان اعزام شدند.

وی افزود: این گروه های جهادی پزشکی حدود هفت هزار خدمت به بیماران نیازمند ارایه کردند.

به گفته وی؛ طرح " شهید رهنمون" با هدف ارایه خدمات آموزشی و بهداشتی به مناطق محروم اجرا می شود و گروه های جهادی در قالب تیم های پزشکی شامل پزشک عمومی، پزشک متخصص زنان و داخلی، اطفال، داخلی، پزشکان فوق تخصص، روانشناس، دندانپزشک، پرستار و کارشناس بهداشت در مناطق محروم استان خدمات رایگان ارایه می دهند.

شمشیریان گفت: سال گذشته نیز گروه های جهادی پزشکی استان بیش از ۱۱۰ هزار خدمت به بیماران نیازمند ارایه دادند.

وی تصریح کرد: اینک پزشکاران، پرستاران، مشاوره ها و سایر اعضای گروه های جهادی در ارایه خدمات به مناطق محروم استان کمک و مشارکت خوبی دارند.

مسوول بسیج جامعه پزشکی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: در این بازه زمانی ۲۸۷ بیمار نیازمند نیز برای ادامه درمان و عمل های جراحی به مراکز درمانی استان معرفی شدند.

شمشیریان اظهار کرد: ارایه خدمات از سوی گروه های جهادی به صورت رایگان است اما برای تامین دارو و سایر نیازمندی ها از مشارکت خیران استفاده می شود.

مسوول بسیج جامعه پزشکی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی یادآور شد: ۱۲ کانون بسیج جامعه پزشکی در شهرستان های استان وجود دارد که در مناسبت های مختلف برای کمک به بیماران نیازمند مناطق محروم اعلام آمادگی می کنند.

استان خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری بیش از ۳۲۰ هزار بسیجی سازمان یافته دارد که بخش زیادی از آنان فعالان صنوف مختلف را در برمی گیرند.

بسیجیان خراسان شمالی در ۲۲ گروه اقشار بسیج سازماندهی شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha