۱۹ تیر ۱۴۰۲، ۹:۲۲
کد خبر: 85165071
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خشونت عمدی؛ پرونده قضائی دیگری علیه پلیس فرانسه
یوسف ترائوره

تهران- ایرنا- «یوسف ترائوره» که درجریان تجمع سالگرد قتل برادرش به دست پلیس فرانسه، بازداشت و در اثر ضرب وشتم روانه بیمارستان شده بود از اقدام قضائی علیه پلیس و شکایت از «خشونت عمدی» آن خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از شبکه خبری «فرانس ۲۴»، یوسف ترائوره که در جریان تجمعی در پاریس در اعتراض به خشونت پلیس به مناسبت سالگرد قتل برادرش آداما، عصر شنبه بازداشت و در پی آن به دلیل جراحات در بیمارستان بستری شده بود پس از ۲۴ ساعت مرخص شد.

خبرگزاری فرانسه پیشتر گزارش داده بود که وی در حمایت از فرد دیگری با پلیس درگیر شد و از ناحیه چشم آسیب دید.

یاسین بوزرو وکیل ترائوره دیروز اعلام کرد که شکایتی مبنی بر خشونت عمدی پلیس به ثبت خواهد رساند.

به گفته یک منبع آگاه، یوسف ترائوره متهم شد که در آغاز تظاهرات روز شنبه در میدان «جمهوری» پاریس، به یک کمیسر پلیس «ضربه زده است». تصاویر دستگیری او که توسط چندین شاهد فیلم‌برداری شده است که مقاومت او را نشان می‌دهد و سپس با برخورد چند افسر پلیس روبرو می‌شود.

خشونت عمدی؛ پرونده قضائی دیگری علیه پلیس فرانسه
یوسف ترائوره

این اقدام پلیس که از خشونت آشکار و عمدی حکایت دارد اعتراض برخی از سیاسیون چپ‌گرا را نیز در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت.

روز شنبه با وجود اعلام ممنوعیت برگزاری تجمع توسط فرمانداری پلیس، دو هزار نفر در پاریس با هدایت آسا ترائوره خواهر آداما که در سال ۲۰۱۶ به دست پلیس فرانسه کشته شد، گرد هم آمدند تا بار دیگر خشونت پلیس را در این کشور اروپایی محکوم کنند.

روز شنبه همچنین فرد دیگری به نام سمیر از کمیته یادبود آداما ترائوره بازداشت شد. عصر دیروز (یکشنبه) گروهی با تجمع در مقابل پاسگاه پلیس منطقه یک پاریس با درخواست آزادی او تجمع کردند. این تجمع بعد از ۲ ساعت و در آرامش پایان یافت.

یوسف ترائوره در این تجمع که گفته می‌شود با حضور حدود ۵۰ نفر برگزار شد، حضور یافت. وی از «بی‌عدالتی» که با آن مواجه است سخن گفت.

خواهر وی نیز اقدام پلیس در «کمین برای دستگیری» او را محکوم کرد و گفت: تصاویر بازداشت یوسف چیزهای مسائل بسیاری را روشن کرد. آداما نیز دقیقا به همین شکل کشته شد.

پیشتر برخی منابع فرانسوی از احتمال گشوده شدن پرونده قضائی برای آسا به دلیل برگزاری تجمعی که ممنوع اعلام شده بود، خبر داده بودند. محکوم شدن وی در این پرونده ممکن است او را با ۶ ماه حبس و جریمه هفت هزار و ۵۰۰ یورویی مواجه کند.

خشونت عمدی؛ پرونده قضائی دیگری علیه پلیس فرانسه
آسا ترائوره

تعدادی از چهره‌های سیاسی چپ‌گرا به بازداشت و ضرب و شتم یوسف ترائوره واکنش نشان دادند.

ماتیلد پانو از حزب «فرانسه تسلیم ناپذیر» اعلام کرد که در کنار خانواده ترائوره ایستاده است. او بازنگری اساسی نهاد پلیس را «از زیرزمین تا زیرشیروانی»خواستار شد.

این اظهارنظر در کنار حمایت ژان لوک ملانشون رهبر این حزب از مردم در برابر پلیس فرانسه با واکنش تند دولت و احزاب راست‌گرا مواجه شد.

ژرال دارمنن وزیر کشور فرانسه در توئیتی با اظهار تاسف از حمایت حزب فرانسه تسلیم ناپذیر از «تجمع بدون مجوز» و شعارشان مبنی بر «همه از پپلیس متنفرند»، نوشت: چه غمی بزرگتر برای «جمهوری» و زنان و مردانی که از آن دفاع می‌کنند.

اریک سیوتی از حزب جمهوری‌خواه، نمایندگان ائتلاف احزاب چپ و سبز موسوم به «نوپس» را «جعلی و خطرناک» خواند که « بار دیگر قوانین ما و اقتدار کشور را زیر پا گذاشتند. این امر غیر قابل تحمل است».

انجمن‌ها، اتحادیه‌ها و احزاب سیاسی طبقه‌بندی شده در سمت چپ عصر شنبه «راهپیمایی‌های شهروندان علیه خشونت پلیس» را ترتیب دادند روز یکشنبه خواستار «آزادی بدون قید و شرط» و بدون پیگرد قانونی توسط یوسف ترائوره و سمیر را یک فعال در محله های کارگری است، خواستار شدند.

خشونت عمدی؛ پرونده قضائی دیگری علیه پلیس فرانسه

احزاب چپ‌گرا برای تجمع دیگری برای روز ۱۵ ژوئیه (۲۴ تیر) در پاریس فراخوان داده اند.

شبکه خبری «فرانس ۲۴» همچنین گزارش داد: در تصاویری که شاهدان در پایان تظاهرات روز شنبه پاریس که به گفته خبرنگاران خبرگزاری فرانسه به صورت مسالمت آمیز در جریان بود فیلمبرداری شده است، دیده می‌شود که یک نیروی پلیس زنی را به شدت هل داده و به زمین می اندازد. همچنین تصاویری از حمله نیروهای امنیتی به خبرنگاران نیز در فیلمبرداری شده است.

فرمانداری پلیس به خبرگزاری فرانسه گفت، تحقیقات در مورد این رفتار خشونت بار آغاز شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha