بیش از ۳۰ هزار تُن گندم از کشاورزان بوکان خریداری شد

مهاباد - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی بوکان با اشاره به شروع فصل برداشت گندم در این شهرستان گفت: تاکنون ۳۰ هزار و ۵۰۰ تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با قیمت تضمینی خریداری و تحویل سیلوها شده است.

انور امینی‌خواه روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان در ۶ مرکز شامل مرکز خرید قره‌کند، درویشان، رحیم خان، یکشوه، شهرک صنعتی و سیلوی ۷۰ هزار تُنی بوکان انجام می‌شود.

به گفته وی، کشاورزان می‌توانند با توجه به مسافت خود یکی از این ۶ مرکز را برای تحویل گندم مازاد برنیاز انتخاب کنند.

وی اضافه کرد: در سال زراعی جاری بیش از ۶۲ هزار هکتار از مزارع دیم و آبی بوکان به کشت گندم اختصاص پیدا کرده و پیش بینی می‌شود در مجموع بیش از ۱۲۰ هزار تُن محصول از گندم‌زارهای این شهرستان برداشت شود.

مدیر جهادکشاورزی بوکان در خصوص قیمت نهایی گندم نیز یادآور شد: قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جاری ۱۵۰ هزار ریال برای هر کیلوگرم نرخ گذاری و تعیین شد.

امینی‌خواه با اشاره به مبارزه با آفت سن و علف هرز در مزارع این شهرستان گفت: امسال در مجموع ۵۰ هزار هکتار از مزارع این شهرستان علیه آفت سن مادر، ۲۰ هزار هکتار علیه پوره سن و ۴۰ هزار هکتار به منظور حذف علف هرز سمپاشی شد.

وی اظهار کرد: امسال برای نخستین بار در مزارع این شهرستان با استفاده از ۲ دستگاه پهباد چهار و ۲ لیتری کار مبارزه با انواع آفت در بخشی از مزار گندم این شهرستان انجام شد.

بیش از ۳۰ هزار تُن گندم از کشاورزان بوکان خریداری شد

وی ادامه داد: سال زراعی گذشته در مجموع بیش از ۷۰ هزار هکتار از مزارع بوکان به کشت گندم اختصاص پیدا کرد و بیش از ۱۲۰ هزار تُن گندم نیز برداشت و از این مقدار بیش از ۶۲ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در مراکز خرید این شهرستان به صورت تضمینی خریداری شد.

امینی‌خواه در خصوص خرید محصول دانه روغنی کلزا در این شهرستان نیز تاکید کرد: امسال همچنین ۴۳۴ تُن دانه روغنی کلزا به صورت تضمینی از کشاورزان این شهرستان خریداری شده است.

کشت گندم در بوکان هر سال از ۱۵ مهر آغاز و تا اوایل آذر ادامه دارد و برداشت آن هم از اوایل تیرماه سال بعد شروع و تا مرداد ماه ادامه دارد.

سال زراعی از اول مهر هر سال آغاز و به پایان شهریور سال آینده موکول می‌شود.

بوکان دارای ۱۱۰ هزار هکتار زمین مستعد زراعی و باغی است که از این مقدار ۸۵ هزار هکتار به صورت دیم و ۲۵ هزار هکتار به صورت آبی کشت می شود و عمده ترین محصولات زراعی این شهرستان گندم، نخود، کلزا، جو و چغندرقند است.

بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha