برنامه‌های ویژه اوقات فراغت در ۲۵۰ کانون فرهنگی مسجد کرمان اجرا شد

کرمان - ایرنا - سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کرمان گفت: برنامه‌های اوقات فراغت به طور ویژه در ۲۹۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد شمال این استان در حال اجرا است و تا ۲۰ شهریور نیز ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، علی مهدی‌خانی روز دوشنبه در نشست خبری با موضوع اعلام برنامه های اوقات فراغت بچه های مساجد در کرمان افزود: برنامه های اوقات فراغت با شعار "مسجد؛ کانون نشاط" در چهار مرحله و در کانون های فرهنگی و هنری مساجد شمال استان کرمان در حال اجرا است و به همه شرکت کنندگان طرح که در سامانه بچه های مسجد ثبت نام کرده باشند، گواهی پایان دوره اعطا و کانون های برتر نیز تقدیر می شود.

وی بیان کرد: در مرحله اول با هدف مشارکت هنرمندان در معرفی مساجد در ۲ بخش استانی و ملی و به منظور اطلاع رسانی برنامه های اوقات فراغت، طراحی پوستر انجام شد که کارها پس از ثبت در سامانه بچه های مسجد ارزیابی می شود و توجه به مسجد و مسجدمحوری، محله و مدرسه در طراحی پوسترهای استانی و جامعیت و فراگیری برنامه های کانون های مساجد در طراحی پوستر ملی ملاک ارزیابی است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان ادامه داد: همچنین طرح رویداد رویش با اهداف شناسایی و ساماندهی کانون های فرهنگی هنری تربیت محور در مساجد و احیای رویکرد تربیت محوری در فعالیت های کانون های مساجد نیز در حال اجرا است.

برگزاری جشنواره امید با محوریت کودکان و نوجوانان

برنامه‌های ویژه اوقات فراغت در ۲۵۰ کانون فرهنگی مسجد کرمان اجرا شد



وی اظهار داشت: برگزاری جشنواره امید به منظور انسجام، ارتقا و جامعیت‌بخشی به برنامه ها و فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد کرمان سومین طرح برنامه های اوقات فراغت بچه های مسجد است که با محوریت کودکان و نوجوانان اجرا شده است.

مهدی‌خانی ادامه داد: در این جشنواره ۶ بسته شامل قرآن و عترت، علمی، فرهنگی و تربیتی، هنری و ادبی، مهارت و کارآفرینی، ورزشی، تفریحی و اجتماعی و رسانه و فناوری برای اجرای برنامه ها ارائه شده که مدیران کانون های مساجد می توانند برنامه های خود را بر اساس این بسته ها طراحی و اجرا کنند.

وی تصریح کرد: همچنین رویداد صعود به عنوان چهارمین طرح غنی سازی اوقات فراغت بچه های مساجد در کانون های فرهنگی و هنری مساجد، در قالب مسابقه گروهی و شبکه ای اجرا می شود که هنوز آیین نامه این طرح برای اجرا به استان ابلاغ نشده است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان گفت: طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی نیز با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص ترویج فعالیت های قرآنی و ترویج سبک زندگی قرآنی به زودی رونمایی می شود و شهرستان شهربابک به عنوان پایلوت اجرای این طرح انتخاب شده است.

وی ادامه داد: در طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی علاوه بر فعالیت های عمومی قرآنی، کانون های فرهنگی و هنری مساجد، اقدام به برگزاری جلسات هفتگی قرائت مجلسی قرآن، مسابقات قرآنی محله ای و دوره های آموزشی و روخوانی می کنند.

مهدی‌خانی با اشاره به اجرای طرح محله دانا در کانون های فرهنگی و هنری مساجد در آینده نزدیک بیان کرد: ترویج فرهنگ مطالعه مفید، نیازسنجی مطالعاتی و تامین منابع مورد نیاز جوانان، تقویت فعالیت های مردمی در حوزه کتابخوانی، ترویج نهضت مطالعه مفید و افزایش سرانه مطالعه، برگزاری نشست های کتابخوان، مسابقات کتابخوانی و غیره از جمله اهداف طرح محله دانا است که ابتدا به صورت پایلوت در رفسنجان اجرا می شود.

وی تاکید کرد: در طرح شنبه های با کتاب که به مدت بیش از یک سال در مسجد سیدالشهدای شهر کرمان در حال اجرا است، هشت حلقه معرفتی شامل مخاطبین رده سنی زیر ۹ سال، ۱۰ تا ۱۵ سال، نشست دوستانه ۱۶ تا ۲۵ سال، مادران، پدران، مادربزرگ ها و پدربزرگ ها می شود که حلقه های مادربزرگ ها و پدر بزرگ ها پیشنهاد خود محله بود و مورد استقبال قرار گرفته است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان بیان کرد: جشنواره مسابقات ورزشی بچه های مسجد نیز به زودی در کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان کرمان برگزار می شود.

۶۶۹ کانون فرهنگی و هنری در حوزه مساجد شمال استان کرمان فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha