۱۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۷
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85165196
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رشد ۴.۵ برابری خرید گندم تعاون روستایی البرز در نظرآباد

کرج – ایرنا – مدیر تعاون روستایی البرز با اشاره به اینکه این بخش برای خرید گندم از کشاورزان در استان یک مرکز خرید در شهرستان نظرآباد (احمدآباد) در نظرگرفته شده، گفت: خرید گندم توسط این مرکز خرید نسبت به سال گذشته ۴.۵ برابر رشد داشته است.

«عادل مصدقی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اقدامات مناسب بخش دولتی و تشکل های مردمی برای تشویق کشاورزان به فروش محصولاتشان به مراکز خرید، افزود: خرید تضمینی گندم به قیمت هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان از کشاورزان در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: قیمت فروش آزاد محصول گندم برداشتی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است ولی کشاورزانی که محصولشان را به مراکز خرید بفروشند ۲ هزار تومان بعنوان پاداش و یک هزار و ۵۰۰ تومان نیز به عنوان یارانه پرداخت می شود که در کل ۱۵ هزار تومان برای هر کیلوگرم گندم با خرید تضمینی می شود.

وی گفت: برای سال جاری در مرکز خرید گندم احمدآباد ۲ محل تخلیه و نگهداری گندم در نظر گرفته شده که تاکنون که در روزهای آخر برداشت هستیم ۹ هزار و ۴۷ تن گندم خریداری شده در حالیکه سال گذشته فقط ۲ هزار و ۱۷۰ تن خریداری شده بود.

مصدقی یکی از دلایل افزایش خرید گندم را برگزاری مجمع عمومی شرکت تعاونی احمدآباد پس از ۱۱ سال عنوان کرد و افزود: تا سال های گذشته بیشتر محصول برداشتی به دلیل همجواری به استان قزوین به استان قزوین می رفت ولی امسال بیشتر محصول در استان باقی ماند و به کارخانجات آرد و ماکارونی فروخته شد.

۶۵ درصد گندم استان در نظرآباد تولید می شود

به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد سطح زیر کشت گندم ۶ هزار و ۵۵۲ هکتار است بطوریکه ۶۵ درصد گندم تولیدی در استان البرز در نظرآباد کشت و تولید می شود.

«علی اکبر الماسی نوکیانی» افزود: سطح زیر کشت گندم در استان البرز در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ حدود ۹ هزار و ۶۰۰ هکتار بوده است که به طور میانگین از این اراضی ۴.۵ تن از هر هکتار برداشت شده است.

وی اظهار کرد: در شهرستان نظرآباد ۲ مرکز خرید در سال جاری در نظر گرفته شده بود که به جز مرکز خرید «احمدآباد»، مرکز خرید «خورشید دانه» نیز آماده خرید گندم بود که ۶ هزار و ۴۲۰ تن گندم خریداری کرد.

استان البرز ۶۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که ۴۷ هزار هکتار آن را اراضی زراعی تشکیل می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha