نقش حیاتی شرکت های دانش‌بنیان‌ در تعمیرات اساسی مجتمع گازی پارس جنوبی

بوشهر - ایرنا - مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت:  با توجه به اینکه امروزه گاز طبیعی در زندگی ما نقشی مهم و منبعی تأثیرگذار در رشد اقتصادی کشور است، بر همین اساس جایگاه مجتمع گاز پارس جنوبی در  اقتصاد، عزت و امنیت کشور، اثربخش است.   

به گزارش ایرنا، احمد باهوش روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به پیشرفت مطلوب در انجام عملیات تعمیرات اساسی سال جاری اظهار کرد: عملیات تعمیرات اساسی سال جاری با تکیه بر توان متخصصان و کارکنان داخلی، همکاری با شرکت‌های ایرانی، فناور و دانش‌بنیان با دستاوردهای خوبی همراه بوده و طبق برنامه در حال انجام است.

وی افزود: تعمیرات اساسی سال جاری با توجه به شرایط آب و هوایی بسیار گرم و تلاش شبانه‌روزی کارکنان این مجموعه در سه پالایشگاه هشتم، یازدهم و دوازدهم با موفقیت پایان یافته و بیش از سه هزار و 300 مورد کار مهم تعمیراتی در این سه پالایشگاه به ثبت رسیده است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در تشریح اهمیت و جایگاه ارزشمند مجتمع گاز پارس جنوبی در اقتصاد و اقتدار کشور، عنوان کرد: در سال گذشته، با تلاش جهادی متخصصان و کارکنان پالایشگاه‌های سیزده‌گانه در تولید پایدار گاز عزت، اقتدار و سربلندی را برای کشور به ارمغان آوردند و این موضوع جایگاه و ارزش والای مجتمع گاز پارس جنوبی را در کشور نشان می‌دهد.

باهوش به نقش بسیار مهم سازندگان داخلی و دانش‌بنیان ها در رویش موفقیت‌های فراوان مجتمع گاز پارس جنوبی اشاره و تصریح کرد: اکنون باید با افتخار گفت تمام قطعات و تجهیزات کلیدی پالایشگاه‌های سیزده‌گانه به صورت 100 درصدی از طریق سازندگان ایرانی و دانش‌بنیان‌ها تامین می‌شود و مجتمع گاز پارس جنوبی در حوزه استفاده از اقلام راهبردی و کلیدی ساخت بار اول به عنوان شاگرد اول وزارت نفت لقب گرفته است.

به گفته‌ی باهوش، مجتمع گاز پارس جنوبی در حال حاضر با بیش از 100 شرکت فعال و توانمند دانش بنیان در حوزه نفت و گاز تعامل و همکاری دارد و انتظار داریم این رقم در سال جاری افزایش یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha