چین هراسی غربی؛ نظامیان اروپایی در رزمایش منطقه اقیانوسیه شرکت می کنند

تهران- ایرنا - در میانه تنش های غرب با چین، بخشی از نیروهای نظامی آلمان، فرانسه و انگلیس در کنار چند کشور آسیایی در رزمایشی مشترک که با مشارکت 12 کشور در منطقه اقیانوسیه برگزار می شود، شرکت می کنند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از رویترز، آلمان در سال های اخیر حضور نظامی بیشتری در منطقه هند-اقیانوسیه هم به دلایل امنیتی و هم اقتصادی داشته است. بدین ترتیب برای نخستین بار سربازانش را به عنوان بخشی از رزمایشی مشترک به استرالیا اعزام می کند.

به گزارش ایرنا، اغلب رزمایش هایی که با حضور کشورهای غربی در منطقه آسیا-اقیانوسیه برگزار می شود، قدرت نمایی در برابر چین محسوب می شود.

آلفونس مایس رئیس ارتش آلمان چندین ساعت پیش از اعزام نخستین گروه سربازات آلمانی به استرالیا در مصاحبه ای گفت : « منطقه هند-اقیانوسیه برای ما و اتحادیه اروپا به دلیل وابستگی متقابل اقتصادی اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی افزود بیش از ۲۴۰ سرباز آلمانی که در میان آنها ۱۷۰ سرباز چترباز و ۴۰ سرباز نیروی دریایی حضور دارند در رزمایش تالیسمن سابر که از ۲۲ ژوئیه تا ۴ اوت ( ۳۱ تیر تا ۱۳ مرداد ) و به عنوان بزرگترین رزمایش میان آمریکا و استرالیا دوبار در سال برگزار می شود شرکت خواهند کرد.

سربازان آلمان در مناطق جنگلی و عملیات زمینی درکنار سربازانی از کشورهای اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، فرانسه و انگلیس شرکت خواهند کرد

چین مهمترین شریک تجاری آلمان است و ۴۰ درصد از تجارت خارجی اروپا از طریق دریای چین جنوبی آبراهی که محل مناقشه اصلی در منطقه هند- اقیانوسیه است.

یک کشتی جنگی آلمانب در سال ۲۰۲۱ برای نخستین بار پس از ۲۰ سال وارد آب های دریای چین جنوبی شد. سال گذشته برلین ۳۱ هواپیمای نظامی را برای پیوستن به رزمایش مشترک به استرالیا فرستاد که بزرگترین اعزام نیرو در زمان صلح برای این کشور بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha