بیش از ۹۸ درصد درآمدهای استان زنجان از محل مالیات تامین می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: بیش از ۹۸ درصد درآمدهای استان از محل مالیات تامین می‌شود و ۲ درصد دیگر نیز مربوط به دستگاه‌هایی است که درآمد کسب کرده و آن را به خزانه واریز می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فیروز شکوری روز دوشنبه در نشست خبری، افزود: طی سه ماهه اول امسال اداره کل امور مالیاتی استان ۶۵ هزار اظهارنامه دریافت کرده که ۴۷ هزار مورد مربوط به تبصره ۱۰۰ و بیش از ۱۸ هزار فقره نیز مربوط به اظهار نامه عادی بوده است.

وی یادآور شد: از ۶۵ هزار اظهار نامه صادر شده، مالیات ۳۹ هزار نفر بر اساس دستورالعمل تبصره ماه ۱۰۰ قانون مالیاتهای مستقیم، صفر بوده است، مالیات پنج هزار و ۸۰۰ نفر کمتر از یک میلیون تومان، مالیات بیش از ۱۳ هزار نفر بین یک تا ۱۰ میلیون تومان و مالیات ۶ هزار و ۵۰۰ نفر نیز بیش از ۱۰ میلیون تومان بوده است.

شکوری با بیان اینکه در مجموع بیش از ۶۰ درصد آنهایی که اظهارنامه مالیاتی سال گذشته را تسلیم کردند، پولی از این بابت پرداخت نکردند، خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی مکلف به تحقق درآمدهای امور مالیاتی است درحالیکه در سال های اخیر دولت با مشکلات فروش نفت و تحریم های ظالمانه مواجه بوده که این امر کار سازمان امور مالیاتی را سخت‌تر و طاقت فرسا کرده است.

وی نقش رسانه های جمعی را در روشنگری برای مردم نسبت به اهمیت پرداخت مالیات بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: مدیریت امور جامعه نیازمند تامین منابع اعتباری پایدار است تا هزینه های جاری را تامین و پروژه های عمرانی را اجرا کند.

شکوری نیمه کاره ماندن بسیاری از طرح ها را حاصل نبود منابع اعتباری لازم بیان کرد و افزود: هر فردی که در جامعه زندگی می کند باید نسبت به هزینه های خود مالیات پرداخت کند و در همه کشورهای پیشرفته و توسعه یافته فرهنگ مالیات نهادینه شده است.

وی با بیان اینکه تمام مالیاتی که از سوی صنوف، واحدهای تولیدی و خدمات و همه مودیان پرداخت می شود به جامعه بازمی گردد و صرف رشد و عمران و آبادانی آن می شود، گفت: سال گذشته یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از سوی امور مالیاتی به شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت و ۴۰۰ میلیارد تومان نیز بابت یک درصد بهداشت به خزانه واریز شد.

این مسوول افزود: همچنین ۷۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از واحدهای تولیدی و اصناف بخشودگی جرایم اعمال و یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان مالیات اصناف و تولیدکنندگان تقسیط شد و به صادر کنندگانی که جنس خود را به خارج از کشور صادر می کنند، استرداد مالیات صورت گرفت که از این بابت ۲۷۰ میلیارد تومان سال قبل و ۵۰ میلیارد تومان طی سه ماهه سال جاری به تولید کنندکان و کسانی که طلب داشتند پرداخت شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان یادآور شد: از ۵۸ هزار صنف استان نیز ۳۲۶ میلیارد تومان مالیات وصول شده که این میزان کمتر از چهار درصد کل مالیات وصولی بوده است.

وی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی به سوی هوشمندسازی حرکت می کند، تاکید کرد: با این اقدام مالیاتها، واقعیتر می شود و هیچ صنفی نمی تواند میزان درآمد خود را کتمان کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha