۱۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۳
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85165309
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ کارگاه ساختمانی در خراسان شمالی پلمب شد

۱۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۳
کد خبر: 85165309
۱۰ کارگاه ساختمانی در خراسان شمالی پلمب شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: بهار امسال ۱۰ کارگاه ساختمانی در این استان به علت رفتارهای غیر ایمن و خطاهای انسانی پلمب شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی اسلام‌خواه روز دوشنبه در همایش ایمنی در صنعت ساختمان خراسان شمالی اظهار کرد: بهار امسال ۳۵۸ مورد بازدید از کارگاه‌های ساختمانی استان انجام شد.

وی تصریح کرد: متاسفانه ۵۰ درصد از حوادث ناشی از کار استان در کارگاه‌های ساختمانی اتفاق می‌افتد و این تعداد از کارگاه‌های پلمب شده نیز به علت بی توجهی به رفع نواقص تعطیل شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی افزود: بیشترین حادثه‌ها در کارگاه‌های ساختمانی مربوط به سقوط از ارتفاع است که به علت رعایت نشدن موارد ایمنی در این کارگاه‌ها رخ می دهد.

اسلام خواه افزود: امسال دوره آموزشی برای کارگران به میزان یکهزار و ۴۴۰ نفر ساعت برگزار شده است و کارفرمایان و مالکان ساختمان‌ها در ۴۰۰ نفر ساعت دوره آموزشی شرکت کردند.

وی با بیان اینکه کارگران به میزان ۳۰ درصد در وقوع حادثه‌های ناشی از کار سهیم هستند گفت: در این زمینه نیاز است تا کارگران در دوره های آموزشی شرکت کرده و آموزش های لازم را فرا گیرند.

بسیج آماده خدمات رسانی به نظارت بر ساخت و ساز

رییس هیات اندیشه ورز بسیج مهندسان عمران و معماری خراسان شمالی هم در این همایش با تاکید بر لزوم ارائه آموزش های لازم به کارگران و مالکان ساختمان ها گفت: باید اقدامات پیشگیرانه در کارگاه های ساختمانی بیش از پیش جدی گرفته شود.

علیرضا صحراگرد اظهار کرد: دستورالعمل ها در زمینه مسوولیت های تامین و رعایت های ایمنی در کارگاه ها بسیار دقیق و مناسب تدوین شده است، از سازندگان انتظار می رود که قوانین و دستورالعمل ها را مطالعه کنند.

وی تاکید کرد: حفظ و تامین ایمنی محل کار بر عهده کارفرما است و نداشتن اطلاع از مقررات مربوط به لحاظ قانون پذیرفته نیست و عدم رعایت هر گونه مقررات ضمانت اجرایی دارد.

رییس هیات اندیشه ورز بسیج مهندسان عمران و معماری خراسان شمالی گفت: جامعه بسیج مهندسان آمادگی دارد تا توان خود را در زمینه بازرسی ها و تامین امنیت کارگاه‌های ساختمانی در اختیار قرار دهد و انتظار می رود از این ظرفیت بهره‌برداری شود.

بیش از ۸۴ هزار و ۹۰۰ نفر کارگر در این استان از مزایای بیمه برخوردار هستند و بیشترین حوادث کار در این استان مربوط به حوزه ساختمان است.

خراسان شمالی در شمالشرق کشور واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha