۱۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۳
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 85165389
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی درباره وزش تندباد در خراسان جنوبی هشدار داد

بیرجند - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با تقویت بادهای ۱۲۰ روزه از چهارشنبه تا جمعه وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی پیش بینی می‌شود و هشدار سطح زرد برای استان صادر شده است.

فاطمه زارعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس الگوی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناختی طی امروز و فردا شرایط جوی استان به نسبت پایدار است و از روز چهارشنبه به تناوب شاهد وزش باد شدید تا خیلی شدید خواهیم بود.

وی گفت: احتمال وقوع توفان گرد و خاک در مرز شرقی و ایجاد خسارت نیز وجود دارد که در این زمینه هشدار سطح نارنجی (اقدام ضروری) صادر شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی ادامه داد: برای روزهای پایانی هفته جاری پرهیز از سفرهای غیر ضروری، رعایت سرعت مطمئنه، اطمینان از پوشش و استحکام سازه‌ گلخانه‌ها و سقف‌های موقت، اجتناب از رفتن به فضای باز در شرایط ناسالم به ویژه سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های خاص، صرفه‌جویی در مصرف آب و برق توصیه می‌شود.

وی گفت: روند تغییرات دما نیز تا فردا افزایشی است و هوا گرمتر می‌شود.

زارعی افزود: دمای مرکز استان امروز به ۳۸ درجه می‌رسد و فردا اغلب نقاط استان دمای ۴۰ درجه و بالاتر را خواهند داشت.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته سربیشه با کمینه دمای ۱۲ درجه خنک‌ترین، طبس و دهسلم با ۴۲ درجه گرمترین نقاط استان بودند، نوسانات دما در مرکز استان نیز بین ۱۵ و ۳۴ درجه ثبت شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha