هواشناسی: گرمای بیش از ۴۰ درجه از فردا مجددا کرمانشاه را فرا می‌گیرد

کرمانشاه - ایرنا - رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: با تقویت مجدد سامانه گرم جنب حاره از فردا سه‌شنبه دمای هوا در اغلب نقاط استان دوباره افزایش و انتظار می‌رود به بیش از ۴۰ درجه سانتی گراد بالای صفر برسد.

«سعید قاسمی» عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل از داده های هواشناسی، امروز نیز بین ۱ تا ۲ درجه سلسیوس از دمای هوا در نقاط مختلف استان کاسته خواهد شد.

وی افزود: اما از فردا (سه شنبه) تا شنبه هفته آینده، به دلیل تقویت مجدد سامانه گرم جنب حاره، متوسط دمای هوا در غالب نقاط استان، به آرامی روندی رو به افزایش می یابد.

رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان ادامه داد: گرمای هوا، در روزهای پنجشنبه تا شنبه، محسوس بوده و پیش بینی می شود؛ دمای هوا در روزهای مذکور، در شهر کرمانشاه به ۴۱ تا ۴۲ و در نواحی گرمسیر به ۴۵ تا ۴۸ درجه برسد.

قاسمی یادآور شد: از اواخر وقت امروز تا روز چهارشنبه، احتمال اینکه وزش باد در بعضی ساعات، هوای استان را بخصوص در مناطق مرزی، بشکلی نسبتاً رقیق غبارآلود نماید؛ چندان دور از انتظار نبوده و این احتمال برای اوایل روز چهارشنبه بیشتر به نظر می رسد.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته حمیل با ۱۱ درجه و خسروی با ۴۳ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب خنکترین و گرم‌ترین نقاط استان بودند.

قاسمی افزود: دمای هوای شهر کرمانشاه نیز طی این مدت بین ۱۶ و ۳۷ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان بود.

به گزارش ایرنا، دمای هوای در گرم‌ترین روزهای هفته گذشته در برخی نقاط استان کرمانشاه به ۴۷ درجه سانتی گراذگد بالای صفر رسیده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha