۱۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۵
کد خبرنگار: 1003
کد خبر: 85165495
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حذف هشت نقطه حادثه خیز در جاده های ارتباطی ایلام

ایلام - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: هشت نقطه حادثه خیز سال گذشته در جاده های ارتباطی این استان با فعالیت های عمرانی حذف شدند.

سعید هژبری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نقاط حادثه خیز به مکان هایی گفته می شود که میزان بروز سوانح رانندگی در آنجا بیشتر بوده و رفع آنها به شکل فعالیت های عمرانی و یا آشکارسازی و نصب علائم هشدار دهنده باید در اولویت دستگاه های مسوول باشد.

وی افزود: سال گذشته ۲۶ نقطه حادثه خیز در استان شناسایی و با فعالیت های عمرانی هشت نقطه از این تعداد به شکل عمرانی ایمن سازی شد.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: امسال نیز حذف ۱۶ نقطه حادثه خیز به صورت فعالیت های عمرانی در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم بخشی از این تعداد را تا پایان سال ایمن سازی کنیم.

هژبری با اشاره به فوت ۱۶۵ نفر در اثر حوادث رانندگی در این استان طی سال گذشته تاکید کرد: مرگ این تعداد ضایعه جبران ناپذیری است و در برخی موارد افراد نخبه و پدر و مادر خانواده ای جان خود را از دست داده اند.

وی با اشاره به اینکه در سفرهای نوروزی سال گذشته ۲۲ نفر جان خود را در سوانح رانندگی از دست دادند؛ اضافه کرد: این تعداد با هماهنگی هرچه بیشتر دستگاه های مسوول و فرهنگ سازی صورت گرفته به هفت نفر در سال جاری کاهش یافت؛ درحالیکه ایلام پس از سیستان و بلوچستان با ۱۹ درصد افزایش تردد دومین استان کشور از نظر ترددهای نوروزی ۱۴۰۲ بود.

معاون عمرانی استاندار ایلام از هزینه کرد حدود ۴۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته از سوی راهداری و حمل و نقل جاده ای استان برای بهسازی راه های ارتباطی خبر داد و گفت: متاسفانه برخی از دستگاه ها اهمیت چندانی به مقوله فعالیت های فرهنگی و فرهنگ سازی برای کاهش حوادث رانندگی نمی دهند؛ درحالیکه می توان با هزینه بسیار کمتری از بروز برخی سوانح جلوگیری کرد.

هژبری با اشاره به اینکه ۶۷ درصد حوادث رانندگی در استان ناشی از واژگونی به دلیل خواب آلودگی و تخطی از سرعت مطمئنه بوده است؛ گفت: این موضوع به راننده بستگی دارد که در صورت رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان بخش زیادی از حوادث کاهش خواهد یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha