۱۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۵
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85165582
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رایزنی عراق و کویت درباره برگزاری کنفرانس منطقه‌ای بغداد

تهران - ایرنا - وزیر خارجه عراق و سفیر کویت در بغداد برای برگزاری سومین دوره «کنفرانس همکاری و مشارکت بغداد» با حضور مقامات کشورهای همسایه و کشورهای منطقه گفت و گو و تبادل نظر کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، «فواد حسین» وزیر امور خارجه این کشور با «طارق عبدالله الفرج» سفیر کویت در بغداد دیدار و درباره مقدمات سومین کنفرانس همکاری و مشارکت بغداد گفتگو کرد.

در این دیدار، دو طرف درباره زمینه سازی برگزاری کنفرانس یاد شده که قرار است تا قبل از پایان سال جاری میلادی با مشارکت مقامات کشورهای همسایه و منطقه در بغداد برگزار شود، گفتگو کردند.

وزیر خارجه عراق و سفیر کویت در بغداد بر اهمیت تداوم برگزاری این کنفرانس ها و نشست های مشترک به گونه ای که به تحقق ثبات و ارتقای امنیت منطقه کمک کند، تاکید کردند.

دو طرف همچنین درباره تقویت روابط دوجانبه و راه‌های توسعه آن و سفر آینده وزیر امور خارجه کویت به عراق و همچنین نتایج نشست‌های فنی اخیر کمیته مشترک عراق و کویت که کار خود را به تازگی برای بررسی یادداشت تفاهم در مورد میادین نفتی مشترک بین دو کشور برگزار کرده است، گفت و گو کردند.

دومین دوره کنفرانس همکاری و مشارکت بغداد در دسامبر ۲۰۲۲ در اردن برگزار شد و شرکت کنندگان در آن بر لزوم ایستادن در کنار عراق برای مقابله با همه چالش ها از جمله تروریسم و حمایت از تلاش های بغداد برای دستیابی به توسعه اقتصادی تاکید کردند.

بر اساس بیانیه پایانی که در پایان این کنفرانس منتشر شد، شرکت کنندگان بر حمایت خود از عراق در مواجهه با همه چالش ها از جمله چالش تروریسم تاکید کردند.

در این بیانیه تاکید شد که دستیابی به توسعه اقتصادی و موفقیت پروژه های همکاری منطقه ای مستلزم روابط سازنده منطقه ای بر اساس اصول حسن همجواری و عدم مداخله در امور داخلی است.

این بیانیه اضافه کرد: شرکت کنندگان بر حمایت خود از تلاش های عراق برای تحقق توسعه همه جانبه و تلاش برای ایجاد یکپارچگی اقتصادی تاکید کردند.

در این پیوند، شرکت کنندگان بر اهمیت مکانیسم همکاری سه جانبه بین اردن، مصر و عراق و پروژه های اقتصادی مورد توافق در این زمینه از جمله پروژه های اتصال برق بین سه کشور یاد شده تاکید کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha