۱۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۴
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85165603
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز نشست راهبردی روسیه و شورای همکاری/ عمان: توافق تهران-ریاض بازتاب مثبتی بر منطقه دارد

تهران - ایرنا- «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر خارجه عمان در نشست گفت وگوی راهبردی روسیه و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در مسکو گفت که توافق میان ایران و عربستان بازتاب مثبتی بر منطقه خواهد داشت.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، بدر بن حمد البوسعیدی، وزیر خارجه عمان امروز دوشنبه در این نشست گفت: توافق میان ایران و عربستان بازتاب مثبتی بر منطقه خواهد داشت.

وی همچنین گفت که ایران همسایه ماست که ما با آن همزیستی داشته ایم و می توانیم موانع را برای تحکیم مبانی ثبات در منطقه پشت سر بگذاریم.

البوسعیدی در این ارتباط تصریح کرد: منطقه ما شاهد تحولات مهم دیگری یعنی از سرگیری روابط دیپلماسی بین عربستان و جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وزیر خارجه عمان با بیان اینکه ایران از کشورهای همسایه شورای همکاری خلیج فارس است، گفت: ما با ملت ایران برای سالیان سال در کنار یکدیگر همزیستی داشته ایم. بله، شاید اختلافات سیاسی کوتاه مدت در توانایی ما برای کار با یکدیگر مانع ایجاد کند ولی همانطور که توافق اخیر (بین ایران و عربستان) نشان داد می توانیم موانع را پشت سر بگذاریم و مسیری را که به تحکیم مبانی امنیت و ثبات و همزیستی دائمی کمک می کند، بازیابی کنیم. 

وی گفت: امیدواریم که چنین تحولات مثبتی توانمندی ما را برای ادامه پایه ریزی مبانی همکاری منطقه ای فراگیر با استناد به اعتماد متقابل و منافع مشترک تقویت کند.

وزیر خارجه عمان در بخش دیگری تاکید کرد که تجاوزهای رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین را محکوم می کنیم.

البوسعیدی همچنین خاطرنشان کرد که از تحولات سودان بسیار نگران هستیم.

وی در بخش دیگری خاطرنشان کرد که بر لزوم تحقق امنیت و ثبات در یمن تاکید می کنیم.

وزیر خارجه عمان همچنین تاکید کرد که برای بحران اوکراین باید راه حل مسالمت آمیز پیدا کنیم.

وی گفت که درگیری های اوکراین پیامدهایی برای امنیت بین المللی به دنبال خواهد داشت.

البوسعیدی در ادامه ابراز امیدواری کرد که شراکت کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با روسیه منجر به ایجاد آینده ای با ثبات تر و شکوفاتر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha