۱۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۲۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85165612
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش  از ۲ هزار واحد خون از زنجان به شبکه ملی خون رسانی کشور ارسال شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل انتقال خون زنجان با بیان اینکه ذخایر خونی استان کاملا مطلوب است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ واحد به شبکه ملی خون رسانی کشور کمک کرده‌ایم.

سیامک اسدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کیفیت و کمیت فرآورده های خونی استان در وضعیت مناسبی است به طوری که ۱۰۰ درصد فرآورده های خونی مراکز درمانی تامین می شود.

وی، اعتماد مردم به انتقال خون را ناگسستنی عنوان کرد و گفت: باید این اعتماد را قدر دانست به این دلیل که اهداکنندگان خون از مهمترین سرمایه های نظام سلامت به شمار می روند.

این مسوول ادامه داد: اهداکنندگان خون بدون هیچ چشمداشتی و در سخت‌ترین شرایط نیز یاریگر انتقال خون بوده و همراهی لازم را داشته‌اند.

وی با بیان اینکه نمود عینی همکاری اهداکنندگان خون در شیوع کووید -۱۹ بود، اظهار داشت: مخاطبان انتقال خون از تمامی قشرها به ویژه جوانان بوده و در این زمینه مشارکت فعالانه ای دارند.

مدیرکل انتقال خون استان زنجان ادامه داد: اکثر اهداکنندگان خون استان در رده سنی ۱۸ تا ۷۰ سال هستند و در این میان سازمان انتقال خون مظهر وفاق ملی و نماد نوعدوستی، ایثار و از خود گذشتگی است و از زمان آغاز به کار این سازمان پدیده مذموم خون فروشی در کشور خاتمه یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha