۱۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۵۶
کد خبرنگار: 2218
کد خبر: 85165623
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۶ اثر به بخش رقابتی جشنواره فیلم کوتاه خوزستان راه یافت

اهواز – ایرنا - دبیر جشنواره فیلم کوتاه خوزستان با اشاره به ارسال بیش ٢۵٠ اثر به دبیرخانه هفتمین جشنواره فیلم کوتاه خوزستان گفت: ۴۶ اثر از فیلمسازان استان، حائز شرکت در بخش رقابتی، به مرحله نهایی رسیدند.

مهدی کیخایی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ارزیابی آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره با حضور اساتید و کارشناسان عرصه فیلم کوتاه اظهار کرد: از ۴۶ اثر منتخب ۲۲ اثر در حوزه داستانی، ۱۳ اثر در حوزه مستند، هفت اثر در حوزه تجربی و چهار اثر در حوزه پویانمایی در بخش رقابتی هفتمین جشنواره فیلم کوتاه خوزستان شرکت دارند.

کیخایی پیرامون کیفیت آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره کفت: هفتمین جشنواره فیلم کوتاه خوزستان پس از هفت سال در حال برگزاری است، که از لحاظ آثار رسیده به غیر از ۴۶ اثر که در بخش رقابتی شرکت کرده اند، آثار مناسبی از لحاظ کیفیت ساخت و محتوا دریافت شد.

وی یادآور شد: هیات انتخاب جشنواره فیلم کوتاه، به دلیل محدودیتی که در تعداد آثار برای شرکت در بخش رقابتی وجود داشت، پس از رقابتی تنگاتنگ مجبور به حذف فیلم هایی در بخش داستانی و مستند شد.

دبیر جشنواره فیلم کوتاه خوزستان حذف این آثار را از بخش رقابتی هفتمین جشنواره فیلم کوتاه خوزستان زنگ خطری برای سینمای خوزستان دانست و در ادامه مطرح کرد: زمانیکه جشنواره فیلم کوتاه خوزستان با فاصله زمانی طولانی برگزار می شود این خطر فیلمسازان را تهدید می کند که آثار و محتوای فیلم‌ها از دغدغه روز فاصله گرفته و مخاطب اصلی را از دست بدهد.

وی در پایان افزود: وظیفه مسوولان استانی، وظیفه سخت و حساسی است تا با برنامه ریزی برای اجرای جشنواره‌های فیلم کوتاه خوزستان در بازه زمانی ۲ ساله از تضییع حق فیلمسازان جوان خوزستانی که با سرمایه خود آثاری فاخر را تولید می کنند، جلوگیری کنند.

کیخایی افزود: در حاشیه برگزاری هفتمین جشنواره فیلم کوتاه خوزستان، نشست های تخصصی در حوزه مستند و داستانی با رویکرد آسیب شناسی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره در دفتر انجمن سینمای جوانان ایران، دفتر اهواز برگزار می‌شود.

وی گفت: همچنین در بخش نقد و بررسی آثار به نمایش در آمده از ساعت ۲۲ الی ۲۴ با حضور کارگردانان و عوامل اجرایی فیلم های اکران شده در محل سینما فردوسی اهواز از دیگر برنامه های جانبی هفتمین جشنواره فیلم کوتاه خوزستان خواهد بود.

به گزارش ایرنا هفتمین جشنواره فیلم کوتاه خوزستان از ۲۰ تا ۲۳ تیر ماه جاری در محل سینما فردوسی اهواز در سه سانس به اجرا درمی‌آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha