شکارچیان غیرمجاز در شهرستان جیرفت دستگیر شدند

جیرفت- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت گفت: محیط‌بانان این اداره، شکارچیان متخلف را که اقدام به شکار کَل، بُز وحشی و کبک در منطقه جبالبارز شمالی کرده بودند، دستگیر کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست جیرفت، محمد کمالی افزود: ماموران اجرایی این اداره با همکاری پاسگاه نیروی انتظامی محمدآباد جیرفت موفق شدند شکارچیان کل و بز وحشی را در این منطقه دستگیر کنند.

وی ادامه داد: از این افراد مقداری گوشت شکار شده کل و بز وحشی، سه قطعه کبک، یک قبضه سلاح گلوله زنی ۲۷۰، یک قبضه سلاح گلوله زنی برنو و سایر ادوات شکار را کشف و ضبط شد.

کمالی اضافه کرد: پرونده این متخلفان پس از صورتجلسه اولیه و پیوست مستندات موجود، برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.

وی افزود: بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک راس بز وحشی معادل ۷۵ میلیون تومان و هر قطعه کبک ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده است که این مبلغ فقط بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست است.

کمالی بیان کرد: علاوه بر این جریمه ها، متهمان در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانواران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا بر اساس مصوبه جدید هیات دولت به جزای نقدی از ۳۰ میلیون ریال تا ۵۰ میلیون ریال محکوم خواهند شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha