۱۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۵۳
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85165702
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نبیه بری: جامعه بین‌المللی باید اسرائیل را وادار به پایان اشغال خاک لبنان کند

تهران- ایرنا- به دنبال اشغال بخش شمالی روستای لبنانی «الغجر» توسط رژیم صهیونیستی، رئیس پارلمان لبنان بر ضرورت خروج این رژیم از این روستا در راستای اجرای قطعنامه‌ ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل و اقدام جامعه بین المللی برای پایان دادن به اشغال سایر اراضی لبنانی تحت اشغال رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه خبری العهد، نبیه بری رئیس پارلمان لبنان در سخنانی با اشاره به برپایی دو چادر توسط حزب‌الله در مرز جنوب لبنان و شمال فلسطین اشغالی اظهار داشت: خیمه‌های برپا شده بر خلاف ادعای صهیونیست‌ها در خاک لبنان واقع شده‌اند.

رسانه‌های صهیونیستی اوایل تیرماه امسال مدعی شده بودند که نیروهای حزب‌الله در عمق ۳۰ متری فلسطین اشغالی دو چادر برپا کرده‌اند و در این چادرها به منظور حضور دائم از ژنراتورهای برق استفاده می‌شود.

این رسانه‌ها برآورد کرده بودند که «تکاوران رضوان» در این چادرها مستقر باشند.

این درحالی است که رژیم صهیونیستی در ادامه تعدی به خاک لبنان، در مرز روستای الغجر واقع در جنوب این کشور، سیم خاردار کار گذاشته و بخش شمالی روستا را به طور کامل تحت اشغال خود درآورد و به این ترتیب بخش شمالی این روستا به طور کامل از حاکمیت لبنان خارج شد.

سازمان ملل متحد خط مرزی موسوم به «خط آبی» را در سال ۲۰۰۰ بین لبنان و فلسطین اشغالی ترسیم کرد. این خط بصورت دقیق با مرزهای رسمی همخوانی ندارد و نیروهای رژیم صهیونیستی بارها تلاش کرده‌اند از آن عبور کنند.

نبیه بری درباره اشغال روستای الغجر توسط رژیم صهیونیستی در سخنان امروز خود تاکید کرد: جامعه بین المللی باید اسرائیل را ملزم به اجرای قطعنامه شماره ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل و خروج از بخش شمالی روستای الغجر، مزارع شبعا، تپه‌های کفرشوبا و منطقه «b۱» کند.

این واکنش نبیه بری درحالی صورت گرفت که شماری از نمایندگان فراکسیون «التغیریین» در پارلمان لبنان روز گذشته در اعتراض به اشغال بخش دیگر روستای الغجر در جنوب لبنان، در این منطقه تجمع کردند.

الیاس جرادی از جمله این نمایندگان بود که گفت: سرقت اراضی لبنانی توسط ارتش رژیم صهیونیستی و بسته شدن راه‌های اصلی توسط رژیم تل آویو، تعدی آشکار علیه حاکمیت لبنان است.

وی گفت: جنوب لبنان که خاک خود را در گذشته آزاد کرد، تا بازگشت تمامی اراضی اشغالی‌اش هرگز آرام نخواهد گرفت.

جرادی افزود: اکثریت نمایندگان که قشر بزرگی از شهروندان را تشکیل می‌دهند، همین دیدگاه را دارند و این امر نشانه حقانیت این موضوع و پایبندی همه به ضرورت حاکمیت دولت بر تمام خاک آن است.

این نمایندگان در بیانیه‌ای  کوتاه خطاب به دولت نجیب میقاتی ضمن درخواست برای اتخاذ مواضع قاطعانه در این خصوص، اعلام کردند که اشغال بخش شمالی روستای الغجر، تعدی خطرناک علیه لبنان و تداوم این تعدی‌ها، روزافزون این رژیم علیه حاکمیت لبنان و نقض آشکار معاهدات و قطعنامه‌های بین‌المللی بوده و سکوت در قبال آن جایز نیست.

نمایندگان یادشده با اشاره به اینکه حضور آن‌ها در روستای الغجر تأکیدی بر حق لبنان و تعهد آن به خاک این کشور است، تأکید کردند: همگی در برابر اراضی لبنان مسؤول هستیم و از یک وجب از خاک و آب کشور کوتاهی نخواهیم کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha