۱۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۰۸
کد خبرنگار: 2158
کد خبر: 85165798
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هیات های مذهبی در دهه محرم، امر به معروف و نهی از منکر را احیا کنند

بروجرد - ایرنا - امام جمعه بروجرد گفت: هیات های مذهبی در دهه محرم، امر به معروف و نهی از منکر را احیا کنند چراکه امام حسین(ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید علی حسینی عصر دوشنبه گردهمایی سرپرستان هیات های مذهبی و مداحان آیینی بروجرد در آستانه ماه محرم در حسینیه اهل البیت(ع) برگزار شد افزود: امام حسین (ع) در زمان خود در مقابل منکرات ایستادند و به شهادت رسیدند.
وی اظهار داشت: در هر زمانی در جامعه منکرات وجود دارد، در زمان امام حسین(ع) حضرت برای اصلاح امور و اجرای سیره جدش پیامبر(ص) و علی ابن ابی طالب(ع) قیام کرد.
امام جمعه بروجرد گفت: در مراسمات عزاداری نیت را برای خدا خالص کنیم، در برگزاری مراسمات خلوص نیت بسیار مهم است.
حجت الاسلام حسینی افزود: در دهه محرم تلاش کنیم جوانان و نوجوانان توشه ای بردارند اگر بتوانیم در این ایام جوانان و نوجوانان را نسبت به اسلام آگاه کنیم کار بزرگی است.
وی اظهار داشت: در هیات های مذهبی نماز را با تاسی به امام حسین(ع) بر پا داریم، در ایام محرم با منکرات جامعه مقابله و آگاه سازی کنیم.
وی بیان کرد: مهم‌ترین مشکل جامعه ما بی تفاوتی به امر به معروف و نهی از منکر است، هیات های مذهبی در ایام محرم تذکر لسانی به بی حجابی را فراموش نکنند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد گفت: ایام محرم و صفر و مجالسی که به نام ائمه اطهار(ع) برقرار است باعث رحمت الهی می شود، امام حسین(ع) وسیله نجات بشریت است.
حجت الاسلام نصرت اله موسوی افزود: آمادگی برای برگزاری عزاداری دهه محرم یک توفیق الهی است که خداوند به هیات های مذهبی داده است، حرکت در مسیر امام حسین(ع) توفیق الهی است که این فرصت بزرگ است.
وی اظهار داشت: امسال پرچم بزرگ عزای امام حسین(ع) در یکی از میادین بروجرد برافراشته می شود و هیات های مذهبی برنامه های عزاداری خود را با تلاوت قرآن و نماز جماعت شروع کنند.
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد گفت: هیات های مذهبی از روحانیون برای بیان احکام دینی و معنوی بهره ببرند.
حجت الاسلام موسوی افزود: امسال محوریت برگزاری برنامه ها خانواده باشد زیرا دشمنان برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب خانواده را هدف قرار داده اند. در هیات های مذهبی که با حضور جوانان و نوجوانان برگزار می شود بهترین فرصت برای جهاد تبیین است.
وی بیان کرد: هیات های مذهبی از طبل های بزرگ که سرو صدا ایجاد می کند استفاده نکنند و از ورود انحرافات به مجلس عزای امام حسین (ع) جلوگیری کنیم.

فرمانده انتظامی بروجرد گفت: هیات های مذهبی همواره در کنار پلیس برای برقراری امنیت در دهه محرم بوده اند.
سرهنگ مهدی مهدوی کیا افزود: جوانان و نوجوانان را جذب هیات های مذهبی کنیم زیرا هجمه دشمن برای جدا کردن آنان از اسلام و انقلاب است‌.
وی اظهار داشت: هیات های مذهبی در بحث برقراری امنیت هوشیار باشند، و افرادی را برای انتظامات با لباس مشخص در نظر بگیرند.
فرمانده انتظامی بروجرد گفت: هیات های مذهبی برای جلوگیری از بروز ترافیک در شهر با پلیس راهنمایی و رانندگی همکاری کنند.
سرهنگ مهدوی کیا افزود: هیات های مذهبی به ساعت برگزاری مراسمات توجه کنند، و با ایجاد سر و صدا با طبل های بزرگ برای شهروندان مزاحمت ایجاد نکنند.
وی اظهار داشت: هیات های مذهبی جوانان و نوجوانان را توجیح کنند و از درگیری ها بین هیات های مذهبی جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا گردهمایی سالانه سرپرستان هیات های مذهبی و مداحان آیینی شهرستان بروجرد در آستانه ماه محرم در حسینیه اهل البیت(ع) برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha