سبزوار از شهرهای پیشگام خراسان رضوی در اهدای خون است

سبزوار- ایرنا- مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: سبزوار از شهرهای پیشگام استان در زمینه اهدای خون و فرآورده‌های آن است و پایگاه این شهرستان نقش مهمی در تامین خون مورد نیاز مراکز درمانی دارد. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر سعید اصغریان دوشنبه در جشن بزرگ اهداکنندگان خون سبزوار افزود: پایگاه کنونی انتقال خون سبزوار از مراکز مهم استان است که توسعه فضا و افزایش کارکنان و تجهیزات آن ضروری است.

وی با بیان اینکه اهدای خون، جهاد زدودن غم از چهره بیماران تصادفی، تالاسمی، هموفیلی و بیماران سرطانی است، تصریح کرد: جان برخی افراد وابسته به اهدای خون است و هر فرد با اهدای خون، جان سه نفر را نجات می‌دهد.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: کمبود فضای فیزیکی یکی از مشکلات جدی پایگاه کنونی انتقال خون سبزوار است و ساخت ساختمان انتقال خون این شهرستان به دلایل مختلفی از سال ۱۳۹۱ متوقف مانده بود.

وی افزود: هم اکنون با همیاری مجمع خیران سلامت سبزوار و مسوولان شهرستان عملیات اجرایی ساخت ساختمان جدید به عنوان پایگاه دوم انتقال خون سبزوار آغاز شده که در یکی ۲ ماه گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته است.

اهدای خون در سبزوار ۱۲ درصد افزایش یافت

رییس پایگاه انتقال خون سبزوار گفت: با استقبال خوب مردم نوعدوست شهرستان در بهار امسال اهدای خون در سبزوار ۱۲ درصد افزایش یافته است.

دکتر پرستو جمیلی افزود: پایگاه انتقال خون سبزوار، خون مورد نیاز بیمارستانها و مراکز درمانی غرب خراسان رضوی شامل هفت بیمارستان در سبزوار، بردسکن، جوین و جغتای و نیز مراکز درمانی خوشاب، داورزن و ششتمد را تامین می کند.

وی بیان کرد: شاخص افراد اهداکننده مستمر خون در سبزوار ۵۷ درصد است که بدین لحاظ بالاترین شاخص استان را دارد.

رییس پایگاه انتقال خون سبزوار افزود: عملیات اجرایی ساختمان جدید پایگاه انتقال خون با گستره ۲ هزار متر مربع در حاشیه جاده شهدای هسته ‌ای این شهر آغاز شده که با بهره برداری از آن، کمبود فضای فیزیکی این بخش برطرف می شود.

در این آیین که با عنوان جشن بزرگ اهداکنندگان خون سبزوار برگزار شد از شماری از اهداکنندگان مستمر خون در این شهرستان قدردانی شد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتزری غرب مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha