۱۹ تیر ۱۴۰۲، ۲۲:۵۴
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85165945
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نگرانی آمریکا نسبت به اوضاع در رژیم صهیونیستی

۱۹ تیر ۱۴۰۲، ۲۲:۵۴
کد خبر: 85165945
نگرانی آمریکا نسبت به اوضاع در رژیم صهیونیستی

تهران- ایرنا- سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی دوشنبه شب نسبت به اوضاع در رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد و گفت که واشنگتن طرح تغییرات قضایی در رژیم صهیونیستی را هشداری برای خارج شدن اوضاع از کنترل در این رژیم می‌داند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری سما فلسطین، «تام نیدس» سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی گفت که طرح تضعیف قوه قضاییه که توسط کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی انجام شده است، سوالاتی را در مورد دموکراسی در این رژیم و در مورد استحکام روابط این رژیم با ایالات متحده ایجاد می‌کند.

وی افزود: دولت ایالات متحده آمریکا از نتانیاهو خواسته است تا سرعت پیشبرد طرح تغییرات قضایی را کند کرده و تلاش کند با توجه به اعتراضات گسترده‌ای که (رژیم) اسرائیل را به دردسر انداخته است، به اجماع گسترده دست یابد، با توجه به این واقعیت که چنین مداخلاتی که توسط کابینه در امور داخلی (رژیم) اسرائیل انجام می‌شود، بی سابقه است.

نیدس همچنین گفت: من فکر می کنم اکثر اسرائیلی‌ها خواهان دخالت آمریکا در امور آنها هستند و موضع گیری زمانی انجام می‌شود که به این نتیجه برسیم که اوضاع رو به وخامت است.

وی افزود: یکی از پیام‌هایی که من به نخست وزیر (نتانیاهو) فرستادم این است که ترمز اجرای این طرح را بکشد و تلاش کند تا به یک اجماع گسترده در مورد اصلاحات قضایی برسد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که آمریکایی‌ها از برخی اقدامات کابینه نتانیاهو مانند لایحه تغییرات قضایی ناراضی هستند و اختلافاتی میان دو طرف به وجود آمده است.

۲۴ اسفندماه سال گذشته نخست وزیر رژیم صهیونیستی با نارضایتی از دعوت نشدن برای سفر به آمریکا، به وزرای کابینه دستور داد که تا زمان دعوت کاخ سفید از وی برای این سفر و دیدار با رئیس جمهور این کشور، با آمریکایی‌ها دیدار نکنند.

همچنین شبکه ۷ رژیم صهیونیستی پیشتر فاش کرد که دولت بایدن برای سفر نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا شرط گذاشته است.

این رسانه رژیم صهیونیستی فاش کرد که جیک سالیوان رئیس شورای امنیت ملی آمریکا گفته که بایدن می‌خواهد تا پایان سال جاری میلادی از نتانیاهو برای سفر به واشنگتن دعوت کند.

وی افزود: اما بایدن برای نتانیاهو شرط گذاشته که با احزاب مخالف اسرائیل برای حل موضوع لایحه تغییرات قضایی به توافق برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha