آذربایجان غربی در رتبه پنجم کمترین نرخ بیکاری کشور قرار گرفت

ارومیه - ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی با اشاره به بهبود شاخص‌های موثر اقتصادی استان در دولت سیزدهم گفت: آذربایجان غربی در ۲ سال اخیر یکی از کمترین نرخ بیکاری را در بین استان‌ها داشته بطوریکه اکنون در رتبه پنجم کشور از این لحاط قرار گرفته است.

حسین سپهری روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سیاست‌ها و تدابیر موثر و موفق دولت انقلابی و مردمی سیزدهم افزود: اثرات مثبت این اقدامات را در بهبود وضعیت برخی شاخص های اقتصادی استان شاهد هستیم.

وی اظهار کرد: در نرخ بیکاری از ۱۲.۸ درصد سال ۱۴۰۰ به ۶.۷ درصد در بهار سال ۱۴۰۲ رسیدیم یعنی به میزان ۶.۱ درصد کاهش نرخ بیکاری داشتیم و از رتبه ۲۶ به رتبه ۵ کمترین نرخ بیکاری بین استان‌های کشور در ۲ سال اخیر رسیده‌ایم ضمن اینکه نرخ بیکاری استان در مقایسه با میانگین کشور ۸.۲ درصد یعنی ۲.۵ درصد کمتر بوده است.

سپهری ادامه داد: در نرخ مشارکت اقتصادی نیز از ۴۳.۲ درصد سال ۱۴۰۰ به ۴۶.۱ درصد در بهار ۱۴۰۲ رسیدیم یعنی سه درصد افزایش، با این شرایط از رتبه ۱۲ به رتبه چهار در میان استان‌های کشور رسیدیم و در مقایسه با میانگین کشور ۳۷.۸ درصد، استان هشت درصد بیشتر از میانگین رشد داشته است.

وی یادآور شد: در نرخ اشتغال نیز از ۸۶.۵ درصد سال ۱۴۰۰ به ۹۱.۴ درصد در سال ۱۴۰۲ با پنج درصد رشد و از رتبه ۲۵ به رتبه ۱۵ کشور و نسبت اشتغال نیز از ۳۸.۱ درصد سال ۱۴۰۰ به ۴۳.۱ درصد بهار ۱۴۰۲ با پنج درصد رشد، از رتبه ۱۲ به رتبه چهار کشور یعنی ۵.۲ درصد بیشتر از نسبت اشتغال کشور رسیدیم.

آذربایجان غربی کمترین نرخ بیکاری را در بین استان‌های کشور دارد

وی گفت: نکته مهم در بهبود این شاخص‌ها تاثیر آن در اشتغال بخش‌های عمومی و خصوصی بوده که با رشد ۱.۵ درصدی سهم اشتعال بخش خصوصی استان رتبه هشت سال ۱۴۰۰ را به رتبه سه در سال ۱۴۰۱ بین استان‌های کشور تبدیل کردیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی تاکید کرد: روند رو به رشد و بهبود این شاخص، ناشی از همدلی و تلاش‌های تیم اقتصادی استان با راهبری استاندار آذربایجان غربی بوده که تاثیرات مثبت آن را در بهبود رفاه اقتصادی شاهد خواهیم بود.

سپهری افزود: با توجه به اقدامات مثبتی که در سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی و هلدینگ‌های اقتصادی صورت گرفته و همچنین احیا واحدهای نیمه فعال و راکد و تکمیل پروژه‌های عمرانی ملی و استانی اثر گذار در توسعه استان که در دست اقدام است در آینده شاهد وضعیت بهتری از شرایط امروز خواهیم بود و آذربایجان غربی که گنجینه‌ای از ظرفیت و قابلیت است به آن جایگاهی شایسته‌ای که مستحق آن است، خواهد رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha