جشنواره "حوا» فرصتی برای تحکیم خانواده است

کرج – ایرنا – رییس انجمن سینمای جوان استان البرز به برگزاری نخستین جشنواره بین المللی فیلم «حوا» که به صورت همزمان در ۱۲ استان کشور برگزار می شود، گفت:‌ این جشنواره در فرهنگ سازی و تحکیم خانواده نقش بسزایی دارد.

«محمدحسین عابدی» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه جشنواره بین المللی فیلم حوا در سه بخش داستانی، مستند و فیلم های بلند سینمایی اجرا می شود، افزود: این جشنواره با موضوع اولویت تحکیم خانواده و نقش زنان در این موضوع برگزار شده که عفاف و حجاب در این جشنواره یکی از اولویت های موضوعی فیلم های راه یافته به این رویداد است.

وی فیلم های راه یافته به بخش مسابقه این جشنواره را در حد عالی و درخور دانست و به خانواده ها و جوانان پیشنهاد کرد تا به طور جدی از این جشنواره استقبال کنند.

وی گفت:‌ در این جشنواره فیلم های مستند جذاب و همچنین فیلم های بلند خوبی حضور دارند که فیلمسازان و بازیگران زن شاخصی در آن ها ایفای نقش کرده اند که از جمله این فیلم ها می توان به «سرهنگ ثریا» و «هناک» اشاره کرد.

عابدی برگزاری این جشنواره را با توجه به شرایط امروز جامعه بسیار خوب و به موقع دانست و افزود: برگزاری این گونه جشنواره ها برای تحکیم خانواده و ترویج درست فرهنگ عفاف و حجاب تاثیر زیادی دارد.

وی در خصوص حضور البرز در فیلم های این جشنواره بیان کرد: متاسفانه فراخوان این جشنواره حدود یک ماه پیش اعلام شد که فیلمسازان دیگر فرصتی برای ساخت فیلم با این موضوع نداشتند ولی اگر برنامه برای ادامه برگزاری این جشنواره در سال های بعد باشد سینمای جوان البرز آمادگی لازم را برای ساخت فیلم های تاثیرگذار و موضوعی خوب دارد.

رییس انجمن سینمای جوان استان البرز گفت: در نظر داریم تا پس از برگزاری این جشنواره از روز شنبه هفته آینده سلسله نشست های تخصصی و کارگاه های آموزشی را با موضوع فیلم های سینمایی که موضوعیت آن ها تحکیم خانواده است را در محل انجمن سینمای جوان البرز برگزار کنیم و این فیلم ها را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

جشنواره بین المللی فیلم «حوا» از عصر امروز سه شنبه به مدت چهار روز در پردیس سینمایی اکومال استان البرز همزمان با ۱۱ استان دیگر به صورت رایگان برگزار می شود.

جشنواره بین المللی فیلم «حوا» در استان البرز توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز و با همکاری انجمن سینمای جوان این استان برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha