۲۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۴
کد خبرنگار: 951
کد خبر: 85166360
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

مصرف برق شمال کشور از پنج هزار مگاوات عبور کرد

۲۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۴
کد خبر: 85166360
مصرف برق شمال کشور از پنج هزار مگاوات عبور کرد

ساری- ایرنا- مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با بیان این که مصرف برق در مازندران از پنج هزار مگاوات عبور کرد از مهار مدار خارج شدن سراسر شبکه برق شمال کشور با وجود افزایش بی سابقه و تاریخی مصرف انرژی از سوی شهروندان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

کورش موسوی تاکامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به افزایش دما و رطوبت طی روزهای گذشته در شمال کشور و به تبع آن افزایش مصرف برق مازندران و گلستان که در طول تاریخ صنعت برق کشور بی سابقه بوده است، نیاز به محاسبات پیچیده جهت حفظ پایداری شبکه و پیشگیری از افزایش بار بسیار محسوس بود.

وی ادامه داد:‌یعنی لازم بود تا رابطه بین توان مصرفی و ولتاژ معنادار و قابل قبول باشد که محاسبه اعداد بهینه بصورت لحظه ای و دینامیک بسیار پیچیده و دشوار است.

وی با بیان این که ادامه گرمای شدید روزهای گذشته در سطح استان های شمالی و کشور و مصرف بی سابقه برق به میزان بیش از پنج هزار و ۳۰۰ مگاوات در مازندران و گلستان که خارج از ظرفیت شبکه انتقال برق بوده و در طول تاریخ صنعت برق بی سابقه بوده است، اظهار داشت: به رغم تولید این میزان از نیروی برق در استان های مازندران و گلستان، به دلیل رشد سریع بار، با اقدام به موقع و محاسبات بسیار فنی و دقیق متخصصین مازندرانی در مرکز کنترل برق منطقه ای با هماهنگی دقیق شرکت توانیر و شرکت مدیریت شبکه برق ایران انتقال برق از خطوط انتقال به مشترکین بسیار ساده و روان صورت پذیرفت که قابل تحسین است.

موسوی تاکامی اضافه کرد: باوجود کمبود تولید این میزان از نیروی برق در سطح استان‌های مازندران و گلستان و نیاز به واردات از استان‌های همجوار و کشور ترکمنستان، به دلیل پایین بودن سطح ولتاژ شبکه انتقال برق، احتمال اتفاق ناگوار فروپاشی شبکه برق استان مازندران به ۱۰۰ رسیده بود که با اقدام به موقع و محاسبات بسیار فنی و دقیق متخصصین مازندرانی در مرکز کنترل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان از فروپاشی شبکه برق به‌صورت محلی و ملی جلوگیری شد.

وی گفت: شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان، مرکز کنترل و دیسپاچینگ برق استان های شمال کشور اعم از مازندران، گلستان و گیلان است که وظیفه حفظ پایداری شبکه نیروی برق این سه استان را به عهده دارد.

فروپاشی شبکه برق شمال کشور خنثی شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha