۲۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۶
کد خبر: 85166374
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح آبیاری مکانیزه فضای سبز حرم امام (ره) راه‌اندازی شد

شهرری - ایرنا - مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) و شهردار حرم مطهر امام خمینی (ره) گفت: شبکه انتقال و توزیع آب خام راه‌اندازی و طرح آبیاری مکانیزه فضای سبز و محوطه حرم امام راحل تحت برنامه «دوشنبه‌های تعالی» در بهشت زهرا (س) بهره‌برداری شد.

به گزارش ایرنا از اعلام روز سه شنبه سازمان بهشت زهرا (س)، جواد تاجیک در آئین افتتاح طرح های مذکور گفت: طرح دوشنبه‌های تعالی بهشت زهرا (س) از این هفته و با بهره‌برداری از شبکه انتقال و توزیع آب خام به طول هفت هزار و ۲۵۰ متر و طرح آبیاری مکانیزه به وسعت ۱۱ هکتار در حرم مطهر حضرت امام راحل آغاز شد.

وی بیان کرد: تا پایان سال طرح های مختلف عمرانی تا خدماتی بهشت زهرا (س) هر هفته دوشنبه به بهره‌برداری می‌رسد.

علی توکلی نژاد، معاون فنی و عمرانی سازمان بهشت زهرا (س) نیز در این مراسم گفت: طبق مطالعات صورت گرفته در زمینه منابع آبی موجود در سطح حرم، تصمیم بر این شد که از ۲ حلقه چاه عمیق موجود در محدوده شمالی حرم مطهر که میزان آبدهی قابل توجهی نیز دارند توسط شبکه جمع‌آوری ذخیره شود و استفاده سنتی از آب چاه ها که مستقیماً وارد محوطه فضای سبز می شد و هدر رفت بسیار بالایی داشت، جلوگیری به عمل آید.

وی هزینه اجرای این طرح به همراه ایجاد شبکه آبیاری مکانیزه در محدوده حرم مطهر امام راحل را بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این اتفاق در راستای مدیریت مصرف آب انجام شده که در این راستا آبیاری ۱۱ هکتار از فضای سبز مکانیزه شد.

بهشت زهرا (س) بزرگترین آرامستان ایران و در جوار حرم امام خمینی (ره) در جنوب تهران واقع شده است، فعالیت این آرامگاه رسماً در سال ۱۳۴۹ خورشیدی آغاز و این آرامستان ابتدا ۳۱۴ هکتار وسعت داشت که در سال ۱۳۷۶ بخش شمالی به مساحت ۱۱۰ هکتار و در سال ۱۳۸۷ بخش شرقی به مساحت ۱۶۰ هکتار خریداری و به آن اضافه شد.

بهشت زهرا (س) در حال حاضر یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را در خود جای داده است و روزانه به امور ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر از اموات رسیدگی می کند.

گلزار شهدای بهشت زهرا (س) مدفن ۳۴ هزار شهید گلگون کفن و چهار هزار شهید گمنام هشت سال جنگ تحمیلی، انقلاب و مدافعان حرم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha