دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه آماده خدمات‌رسانی به زوار اربعین است

کرمانشاه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام آمادگی کامل این دانشگاه برای ارائه خدمات به زوار اربعین ، گفت: در عین اینکه آمادگی داریم اما نیازمند این هستیم که همه سازمان‌ها و نهادهای مربوطه به ما یاری برسانند تا در انجام وظایفمان نسبت به زوار امام حسین (ع) پیش گام باشیم.

به گزارش ایرنا، «قباد محمدی» روز سه‌شنبه در ستاد اربعین استان افزود: دانشگاه علوم پزشکی در بحث بهداشت و درمان و سلامت زوار به همکاری تمام دستگاه‌ها و ارگان‌های مرتبط نیاز دارد و امیدواریم در این نشست در این‌ مسیر هم فکری داشته باشیم و انتظاراتی که از ارگان‌های مختلف داریم در موضوع اربعین عنوان کنیم.

وی اضافه کرد: چنانچه موضوع خاصی توسط سازمان‌ و یا نهادی در این جلسه عنوان و پیشنهاد شود جزو مصوبات جلسه خواهد آمد و پس از بحث و گفت‌ و گو اجرایی خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: مهمترین وظیفه دانشگاه در اربعین تامین سلامت زوار است، سال گذشته از مشکلات بزرگی که ما داشتیم تعداد هزار نفر گرمازدگی بود که خدا را شکر با وجود آمبولانس‌ها و درمانگاه‌ها مشکل خاصی پیش نیامد و تعداد زیادی از بیماران نیاز به سرم تراپی و اتاق‌های سرد و دیگر اقدامات موثر در گرمازدگی داشتند که انجام شد و هیچ مورد فوتی براثر گرمازدگی نداشتیم.

وی اظهار کرد: دبیرخانه کمیته بهداشت و درمان اربعین در اورژانس پیش بیمارستانی مستقر است تا با نزدیکتر شدن به ایام اربعین، جلسات درون سازمانی بیشتری برگزار کنیم و به دبیرخانه‌ هم‌اطلاع رسانی لازم را داشته باشیم.

محمدی گفت: سرم در موضوع گرمازدگی بسیار با اهمیت است، ذخیره سرم برای ایام اربعین به اندازه کافی تا پایان شهریور در انبارهای دانشگاه وجود دارد و به لطف خدا مشکل و کمبودی در این زمینه نخواهیم داشت.

به گزارش ایرنا، مرز رسمی خسروی در شهرستان مرزی قصرشیرین از ۲ سال قبل به عنوان یکی از گذرگاه های عبور زائران اربعین و عتبات عالیات بازگشایی شده و سال گذشته بیش از ۵۰۰ هزار نفر از این مرز رسمی عازم کربلای معلی شدند.

مرز خسروی در شهرستان مرزی قصرشیرین در گذشته جزیی از راه ابریشم بوده است که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت عراق و از این طریق به کشور سوریه و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و۵۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می گرفت.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha