۲۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۳
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85166415
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گردشگری بدون حفظ محیط زیست بی معناست

قزوین - ایرنا - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: گردشگری بدون حفظ محیط زیست بدون معناست و باید توسعه و رونق این حوزه را با رعایت مسایل زیست محیطی دنبال کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عزت الله ضرغامی روز سه شنبه در بازدید از دریاچه اوان در رودبار الموت شرقی افزود: بایستی آموزش های لازم به گردشگران داده شود تا حفظ محیط زیست را در کنار استفاده از طبیعت و زیبایی های آن مورد توجه قرار دهند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: کمتر جایی در کشور مانند منطقه الموت دارای طبیعت بکر است تا جایی که این منطقه از ظرفیت های متنوع کردشگری بهره مند بوده و باید بتوانیم ضمن حفظ محیط زیست در قالب پروتکل های تعیین شده این منطقه، شاهد توسعه گردشگری در آن باشیم.

ضرغامی با بیان اینکه امکانات زیرساختی این منطقه از جمله راه های دسترسی بایستی بهبود یابد، یادآور شد: منطقه ویژه نمونه گردشگری دریاچه اوان نیازمند یک طرح جامع است تا رونق گردشگری آن به همراه حفظ مسایل زیستی  پیگیری شود.

وی ادامه داد: این منطقه دارای قلاع تاریخی منحصر به فردی از جمله قلعه حسن صباح است که به رغم محدودیت های اعتباری، منابعی را برای ساماندهی آنها اختصاص خواهیم داد.

ضرغامی تاکید کرد: دولت سیزدهم معتقد است گردشگری پیشخوان دیپلماسی عمومی به شمار می رود و در این حوزه با همکاری وزرات امور خارجه تلاش می شود تا زمینه حذف روادید برای کشورهای بیشتری فراهم شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha