۲۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۹
کد خبر: 85166477
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مدیرکل آموزش و پرورش یزد: تجربیات ارزشمند پیشکسوتان به جوانان منتقل شود

یزد- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش یزد گفت: تجربیات ۳۰ سال خدمت ارزشمند و صادقانه پیشکسوتان فرهنگی به نوجوانان و جوانان منتقل شود.

به گزارش ایرنا، محمد کاظم رحیمی‌نژاد، روز سه شنبه در همایش «زمزمه محبت» که به‌ منظور تجلیل از پیشکسوتان آموزش‌وپرورش استان برگزار شد افزود: استفاده از تجربیات معلمان در تمامی رشته های تحصیل و انتقال آن به دانش آموزان جزو برنامه نظام تعلیم و تربیت است.

وی با قدردانی از تلاش صادقانه فرهنگیان به خصوص بازنشستگان و پیشکسوتان این عرصه ادامه داد: یکی از مهمترین رسالت های دست اندرکاران آموزش و پرورش است که از همه ظرفیت های فرهنگیان پیشکسوت برای خدمت به نسل جوان استفاده کنند.

این مسئول به برگزاری این همایش و اهمیت تکریم فرهنگیان پیشکسوت در استان اشاره کرد و گفت: مخاطب این جلسه مهم باید بدانند که هرچند حضور اجتماعی افراد با بازنشستگی به‌ ظاهر کم‌رنگ‌تر می‌شود اما جامعه هرگز همت و کوشش فرهنگیان را از یاد نمی‌برد.

رحیمی نژاد با اشاره به اینکه آموزش‌ و پرورش این امتیاز را نسبت به سایر دستگاه‌ها دارد که بازنشستگی مساوی با قطع ارتباط با دستگاه نیست گفت: مایه افتخار است که بخش قابل‌توجهی از کلاس‌های درس سال‌ها پس از بازنشستگی توسط همکاران اداره می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش یزد: تجربیات ارزشمند پیشکسوتان به جوانان منتقل شود

وی با اشاره به اینکه این امر یک فرصت و غنیمت است برای این دستگاه که به‌ تدریج از تجربه و آموخته‌های ۳۰ ساله فرهنگیان بهره برد گفت: باید از تمامی ظرفیت های قاطبه دلسوزان عرصه تعلیم و تربیت برای تحقق اهداف آموزش و پرورش استفاده شود.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان یزد گفت: باید از تجریه و دانش و توانفرهنگیاه شایسته بهره گرفت و از تجربه آنها استفاده شود که در این خصوص تاکنون در استان اقداماتی انجام گرفته و امسال با درایت و قوت در خدمت فعالان این عرصه مهم خواهیم بود.

به مناسبت ۲۵ ذی‌الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان مراسم تجلیل از پیشکسوتان آموزش‌ و پرورش استان یزد با عنوان «زمزمه محبت» با حضور ۷۰۰ نفر از معلمان پیشکسوت و بازنشسته متولد مهرماه ۱۳۳۷ تا پایان ۱۳۳۸ از سراسر استان برگزار شد.

استان یزد ۱۵ هزار بازنشسته فرهنگی و نزدیک به ۱۶ هزار فرهنگی شاغل دارد و از جمعیت یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار نفری این استان حدود ۲۸۰ هزار نفر دانش‌آموز هستند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha