۲۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۱۳
کد خبرنگار: 988
کد خبر: 85166564
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۵ پروژه عمرانی در سطح شهر اهواز در حال اجراست

۲۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۱۳
کد خبر: 85166564
۲۵ پروژه عمرانی در سطح شهر اهواز در حال اجراست
تصویر آرشیوی است

اهواز - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: بیش از ۲۵ پروژه در محلات و مناطق اهواز در حال اجرا است که برخی از آنها تا شهریور امسال آماده بهره‌برداری می‌شوند.

به گزارش ایرنا سیاوش محمودی روز سه شنبه در یکصد و نوزدهمین نشست علنی شورای اسلامی شهر اهواز بیان کرد: هزینه اجرای این پروژه‌ها ۱۲ هزار میلیارد ریال است.

وی گفت: ۱۳ هزار میلیارد ریال برای آسفالت معابر اصلی و فرعی و حاشیه ای شهر اهواز در پارسال و امسال بودجه پیش بینی شد که بخشی از آن اجرا شده است.

پروژه باز زنده‌سازی ساحل کارون در اهواز تا پایان تیر جاری آغاز می‌شود

محمودی ادامه داد: مطالعات ۱۱۰ هکتار از پروژه باز زنده‌سازی ساحل کارون در مقطع اهواز با رقم هفت هزار میلیارد ریال انجام شده و کلنگ اجرای آن تا پایان تیر به زمین زده خواهد شد.

وی با بیان اینکه بخشی از کار باز زنده سازی ساحل کارون باید امسال آغاز شود گفت: مطالعات بهسازی ورودی‌های اهواز نیز انجام شده و حدود ۳۰ کیلومتر ورودی این کلانشهر به انجام کار اساسی نیاز دارد که امیدواریم در این دوره حداقل کار یکی تا ۲ ورودی انجام شود.

رییس شورای اسلامی شهر اهواز پرداخت عوارض آلایندگی را ظرفیتی برای اهواز، و کمک دولت برای جبران عقب‌افتادگی این شهر دانست و افزود: اصل عوارض آلایندگی و جرایم آنها از سال ۹۳ تا ۱۴۰۰ بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد ریال است که تاکنون هشت هزار میلیارد ریال آن به خوزستان تعلق گرفته است و باید همه مطالبه کنیم تا حق خوزستان را به صورت کامل اختصاص دهند.

محمودی بیان کرد: اهواز سال‌ها است از نظر زیرساخت‌ها عقب افتاده است و اگر قرار باشد این عقب‌افتادگی جبران و اهواز از نظر توسعه به سطح کلانشهرهای دیگر برسد، تنها با حرف به این شرایط نمی‌رسیم و باید تلاش کرد.

وی درباره وضعیت حمل و نقل عمومی اهواز گفت: در آغاز مدیریت جدید شهری اهواز، ۸۰ دستگاه اتوبوس در این کلانشهر فعال بود که ۱۲۹ دستگاه اتوبوس از سوی شهرداری خریده شد.

وی ادامه داد: ۸۷ دستگاه اتوبوس از این تعداد هنوز به اهواز تحویل داده نشده و با توجه به در پیش بودن اربعین حسینی(ع)، از وزیر کشور درخواست داریم مابقی اتوبوس‌های خریداری شده به فوریت تحویل شوند.

رییس شورای اسلامی شهر اهواز همچنین با بیان اینکه امسال خدمات در حوزه زیرساخت، مرز چذابه و ورودی‌های اهواز و نیز مرز عراق به عهده شهرداری اهواز قرار داده شده گفت: استانداری خوزستان بیش از ۶۰ میلیارد در این زمینه اختصاص داده است که پس از تصویب شورای اسلامی شهر، این مهم تحقق خواهد یافت.

محمودی در باره بحث سوال یا استیضاح شهردار اهواز از سوی چند عضو شورا بیان کرد: با توجه به وجود ابهام در خصوص تشخیص عبور از مرحله تذکر به سوال و ورود از مرحله سوال به استیضاح، استفسار از مجلس شورای اسلامی، شورای عالی استان‌ها و وزارت کشور انجام شد و شورای عالی استان‌ها و وزارت کشور پاسخ لازم را دادند.

وی با اشاره به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی در اسفند امسال نیز گفت: مساله اصلی در انتخابات، مشارکت مردم و حضور مردم است. اصل و اساس این است همه با کار جهادی زمینه حضور میلیونی مردم در صحنه انتخابات اسفند امسال را فراهم کنیم.

نبود ثبات مدیریت شهری اهواز آسیبی جدی است

یک عضو شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این نشست گفت: چالش و آسیب مهم مدیریت شهری، نبود ثبات مدیریتی است به طوریکه در شهر اهواز طی۱۲ سال، ۱۷ شهردار تغییر کرده‌اند.

سید ناصر مهداوی افزود: مدیران شهرداری اهواز انگیزه خود را برای ادامه کار حفظ کنند و با تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف، وظیفه خدمت‌رسانی به مردم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه طرح سوال توسط شورای شهر به منظور انجام وظیفه نظارتی است ادامه داد: طرح سوال از شهردار فرصتی برای شهردار است تا راه آمده را بازنگری کند و نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را برطرف کند.

گفتنی است دستور کار نشست امروز شورای اسلامی شهر اهواز، پاسخ شهردار اهواز به طرح سوال اعضای شورا بود.

رییس شورای اسلامی شهر اهواز دراین باره گفت:بر اساس پاسخ‌های داده شده، تذکر زمان ندارد. در مورد تشخیص مفاد ورود از مرحله تذکر به سوال نیز پاسخ داده شد که بر عهده اکثریت مطلق شورا است و تنها برای استیضاح، ۲ سوم آرای اعضا نیاز است.

وی گفت: شاید عنوان شود مرجع استفساریه‌های قانون، مجلس شورای اسلامی است که می‌توان منتظر پاسخ مجلس شورای اسلامی بمانیم تا پاسخ داده شود.

وی با بیان اینکه تذکر، طرح سوال و استیضاح شهردار اهواز حق مسلم شورا است و بنا نیست این حق را از خود سلب کنیم ادامه داد: باید امروز برای شهر تصمیم گرفته شود و این موضوع تعیین تکلیف شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha