۲۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۰۷
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85166582
T T
۱۷ نفر

برچسب‌ها

گیلان خنک می شود

۲۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۰۷
کد خبر: 85166582
گیلان خنک می شود

رشت - ایرنا - کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به ورود سامانه ناپایدار جوی و کاهش دما از عصر امروز سه‌شنبه در استان گفت: دمای هوا بین هشت تا ۱۲ درجه سانتیگراد در استان کاهش می‌یابد و این سامانه ناپایدار تا پنجشنبه هفته جاری در استان فعال است.

آرش نبی‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی هواشناسی گیلان مبنی بر نفوذ تدریجی توده هوای خنک و ناپایدار در منطقه از عصر امروز ،شرایط برای روند کاهش دما بین هشت تا ۱۲ درجه، ابرناکی، مه‌آلودگی، رعد و برق، احتمال تگرگ، بارندگی گاهی رگباری و شدید به ویژه در بازه زمانی عصر امروز تا عصر فردا چهارشنبه مهیاست و ناپایداری‌های جوی موقتی بسیار شدید پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه هواشناسی استان گیلان به دلیل تشدید فعالیت سامانه ناپایدار از عصر امروز تا عصر فردا هشدار سطح نارنجی صادر کرده‌ است، افزود: طی این مدت بارندگی ها تشدید می‌شود؛ از اینرو ضروریست تا تمهیدات لازم در بخش‌های مختلف صورت گیرد و از توقف، استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود.

کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به خروج این سامانه ناپایدار از اواخر وقت پنجشنبه هفته جاری از استان اظهار کرد: از زمان گفته شده افت ناپایداری‌ها و کاهش ابر را شاهد خواهیم بود ضمن اینکه طی روزهای جمعه و شنبه روند افزایش دما در گیلان پیش بینی شده‌ است.

وی با بیان اینکه کمترین دما در صبح امروز با ۱۵ درجه مربوط به دیلمان است، اضافه کرد: روز گذشته منجیل با ۴۰ درجه بیشترین دمای استان گیلان را به خود اختصاص داد ضمن اینکه دمای فعلی رشت ۳۲ درجه و رطوبت نیز ۵۸ درصد گزارش شده‌ است.

کارشناس هواشناسی استان گیلان خاطر نشان کرد: دریا طی امروز و فردا با بیشینه ارتفاع موج یک متر برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب نیست اما روز پنجشنبه هفته جاری با احتیاط مناسب است ضمن اینکه طی این مدت از فعالیت‌های کوهنوردی نیز اجتناب شود.

وی از مردم و کشاورزان خواست تا با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر وقوع رعد و برق، در هنگام بروز این پدیده جوی در مکان های امن و سرپوشیده قرار بگیرند.

هوای گرم از جمعه گذشته سراسر گیلان را فرا گرفت. بیشتر بخوانید: گیلان گرمتر می‌شود

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha