۲۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۴
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85166601
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فرانسه و آلمان در مسیر آتش‌افروزی در جنگ اوکراین

تهران-ایرنا- اعلام فرانسه مبنی بر قصد این کشور برای ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین و اعلام آمادگی آلمان برای ارائه کمک تسلیحاتی بیشتری به کی‌یف، پاریس و برلین را بیش‌ از پیش در مسیر آتش افزوی در جنگ اوکراین قرار داده است.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه نوشت: امانوئل مکرون رئیس جمهوری این کشور سه شنبه (امروز) گفت، کشورش موشک های دوربرد کروز اسکالپ (Scalp) را برای کمک به نیروهای کی یف در حمله به اهدافی در عمق مرزهای روسیه در اختیار اوکراین قرار می دهد.

مکرون در بدو ورود به اجلاس سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در شهر ویلنیوس پایتخت لیتوانی که با محوریت جنگ اوکراین برگزار می شود، گفت: پاریس موشک اسکالپ را که تاکنون تحت عنوان استورم شَدو (Storm Shadow) از سوی لندن ارائه شده است، به کی یف ارسال خواهد کرد.

فرانسه و آلمان در مسیر آتش‌افروزی در جنگ اوکراین

استورم شدو، نام موشک کروزی هواپرتاب ساخت مشترک کشورهای انگلیس و فرانسه است که در اختیار کشورهای فرانسه، انگلیس، ایتالیا و به تازگی امارات قرار دارد.

استورم شدو نامی است که انگلیسی ها بر روی این موشک گذاشته اند و در فرانسه تحت عنوان کلی اسکالپ EG شناخته می شود.

فرانسه و آلمان در مسیر آتش‌افروزی در جنگ اوکراین

تارنمای دویچه وله نیز گزارش داد: آلمان نیز متعهد شده که سلاح های بیشتری را در اختیار اوکراین قرار دهد.

گزارش های چند رسانه محلی در این کشور نشان می دهد برلین قرار است اعلام کند که بسته کمک تسلیحاتی بیشتری را به ارزش تقریبی ۷۰۰ میلیون یورو (۷۷۰ میلیون دلار) در اختیار کی یف قرار می دهد.

انتظار می رود اولاف شولتس صدر اعظم و بوریس پیستوریوس (Boris Pistorius) وزیر دفاع آلمان که برای شرکت در اجلاس ناتو وارد شهر ویلنیوس شده اند این تعهد کشورشان را اعلام کنند.

فرانسه و آلمان در مسیر آتش‌افروزی در جنگ اوکراین

شولتس تایید کرده که آلمان خود را برای بسته کمک نظامی جدید به اوکراین به ارزش ۷۰۰ میلیون یورو آماده می کند.

گفته می شود کمک نظامی آلمان ۴۰ وسیله زرهی ماردر (Marder) و ۲۵ تانک جنگی از نوع لئوپارد را شامل می شود.

به گزارش ایرنا، اجلاس ناتو در روزهای سه شنبه و چهارشنبه این هفته (۱۲-۱۱ ژوئیه) (۲۱-۲۰ تیر) برگزار می شود.

اوکراین قصد دارد در جریان این دور از نشست سران ناتو تضمین‌های امنیتی و چشم‌انداز روشنی برای عضویت در این ائتلاف نظامی دریافت کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha