۲۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۴۴
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85166617
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رفع موانع سرمایه‌گذاری، نرخ بیکاری را کاهش می‌دهد/ بانک‌های خوزستان همکاری کنند

اهواز - ایرنا - نماینده مردم شوشتر و گتوند همکاری بیشتر بانک های خوزستان در حمایت از سرمایه گذاران را ضروری عنوان کرد و گفت: بخش مهمی از مشکل بیکاری با رفع موانع سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان برطرف خواهد شد.

به گزارش ایرنا سهراب گیلانی روز سه‌شنبه در نشست شورای اشتغال خوزستان که در محل استانداری برگزار شد اظهارکرد: بحث بیکاری یک مسئله مهم و ملی بوده و در برنامه پنج ساله توسعه کشور مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: در خوزستان ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد که می‌توان از این طریق و با کمک‌ بانک‌ها مشکل بیکاری استان را از بین ببریم.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس گفت: پیشنهاد می‌کنم که از طریق فرمانداری‌ها، ظرفیت‌های موجود هر شهرستان شناسایی و زمینه اشتغال جوانان فراهم شود به عنوان مثال بیش از چهار هزار نفر در شوشتر و گتوند با استفاده از ظرفیت‌شناسی، مشغول به کار شدند.

وی افزود: موانع بسیاری در مقابل بخش خصوصی قرار دارد که اگر برداشته شود، بیش از ۷۰ درصد مشکل بیکاری استان برطرف خواهد شد. باید با برداشتن موانع، ورود بخش خصوصی را آسان و مسیر را برای آنها کوتاه‌تر کنیم.

گیلانی گفت: توسعه تعاونی‌ها و شهرک‌های صنعتی تخصصی با توجه به اقلیم‌ مناطق مختلف باید مورد توجه قرار گیرد که این موضوع را می توان یکی از راه‌های حل مشکل بیکاری دانست.

وی افزود: زیرساخت‌های موجود در سازمان فنی و حرفه‌ای استان برای پرورش نیروی ماهر بسیار خوب بوده اما تجهیزات آنها باید به‌روز شود.

نماینده مردم شوشتر و گتوند به طرح‌های متوقف شده در استان اشاره کرد و گفت: فعالیت مجدد این طرح‌ها باید در اولویت کار قرار گیرد چرا که زمینه ساز اشتغال خواهند بود؛ همچنین برای اشتغالزایی در روستاها، باید تسهیلات مناسبی در اختیار عشایر و روستاییان قرار بگیرد.

گفتنی است میزان تعهد اشتغال خوزستان در سال جاری بیش از ۶۰ هزار شغل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha