بانوی مسلمان گرجستانی: حمایت‌های قانونی از زنان در ایران چشمگیر است

ارومیه - ایرنا - یک بانوی مسلمان گرجستانی گفت: حمایت‌های قانونی از زنان در ایران چشمگیر است و بانوان در کشور شما از آرامش و امنیت بیشتری نسبت به سایر کشورها بویژه اروپا برخوردار هستند.

شهناز گاسانووا بانوی ۳۳ ساله از گرجستان در سفر به ارومیه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در گرجستان در حالیکه اغلب شهروندان مسیحی هستند ولی ما در میان سایر پیروان ادیان حجاب خود را رعایت و دشواری‌های بسیاری تحمل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در ۱۸ سالگی حجاب را انتخاب کرده‌ است، ادامه داد: من در ابتدا وجود خدا را اینگونه درک نکرده‌ بودم و حتی حضرت فاطمه(س) و یا حضرت زینب(س) را آنطور که باید و شاید نمی‌شناختم که چه کسانی هستند و مطالع درباره حجاب راهی بود برای شناخت این بزرگواران (ائمه اطهار).

این بانوی گرجستانی اظهار کرد: با پوشش کامل‌تر راحت بوده و با مطالعه بیشتر درباره دین اسلام به این درک رسیدم که من با حجاب در آرامش بیشتر هستم و حجاب برای من بسیار زیباست.

وی یادآور شد: بعد از انتخاب حجاب فهمیدم زنان ایرانی هم حجاب را دارند و بسیار شیفته ایران شدم و به این کشور سفرهایی داشتم.

گاسانووا که دارای ۲ دختر ۱۲ و ۱۴ ساله است، تاکید کرد: یک زن هر چقدر سلامت و در امنیت باشد می‌تواند با عقل و درک کامل خود فرزندان سالمی را هم تربیت کند و جمعیتی کامل و متدین را آموزش و انسان‌هایی خوب برای آینده پرورش دهد.

وی گفت: من به عنوان یک فعال فرهنگی در کشورم به ترویج حجاب می‌پردازم و زیبایی آن را برای خانواده‌ام و اطرافیانم تعریف می‌کنم همچنین من حجاب را برای فرزندانم تعریف کردم ولی اجباری برای انتخاب حجاب برای فرزندان دخترم نداشتم چرا که باید خودش اقناع شود که حجاب را رعایت کند که رعایت می‌کنند.

این شهروند مسلمان گرجستانی ادامه داد: در این کشور بانوان بسیار راحت و دارای امنیت و آزادی‌های بسیاری هستند و ارزش و جایگاه والایی در ایران برای بانوان وجود دارد. ولی در کشور من هیچ حمایتی از یک زن وقتی طلاق می‌گیرد وجود ندارد در حالیکه در ایران اینگونه نیست و در خانواده و جامعه برای زنان ارزش بسیاری قایل هستند.

وی اضافه کرد: در کشور ما زن که طلاق گرفت همسرش چیزی به اسم مهریه به او نمی‌دهد شاید روی کاغذ ثبت شود ولی حتی متدینان این کشور به این مساله اعتقادی ندارند چه برسد به افراد دیگر.

گاسانووا یادآور شد: در کشورمان قانونی به این مضمون نداریم که همسر مهریه را ملزم به پرداخت باشد و مرد هر وقت دوست داشته باشد زنش را طلاق دهد او را به راحتی از زندگی خودش کنار می‌گذارد.

شهناز گاسانووا در هفته جاری برای شرکت در همایش دُر مکنون به ارومیه سفر کرده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha