۲۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۲۱
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85166721
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فعالان سیاسی در پاکستان به تشدید ناآرامی‌ها در پاراچنار اعتراض‌ کردند

اسلام‌آباد-ایرنا - جمعی ازفعالان سیاسی و مسوولان احزاب شیعه در پایتخت پاکستان با برگزاری تجمعی اعتراضی نسبت به تداوم ناآرامی‌ها در شهر «پاراچنار»؛ خواستار اقدام فوری دولت و نیروهای امنیتی این کشور برای کنترل اوضاع شدند.

به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار ایرنا، تجمع اعتراضی مسوولان حزب مجلس وحدت مسلمین، نهضت فقه جعفریه و فعالان گروه مذهبی دانشجویان امامیه عصر امروز در مقابل باشگاه خبرنگاران اسلام‌آباد برگزار و معترضان تا خیابان منتهی به پارلمان پاکستان راهپیمایی کردند. آنان همچنین توهین به مقدسات اسلامی به ویژه بی حرمتی به قرآن کریم در سوئد را محکوم کردند.

فعالان سیاسی در پاکستان به تشدید ناآرامی‌ها در پاراچنار اعتراض‌ کردند

تظاهرکنندگان با سردادن شعارهایی علیه نیروهای افراطی و تکفیری‌ها، خواستار واکنش فوری دولت و ارتش پاکستان نسبت به تحولات شهر پاراچنار که طی سال‌های اخیر نیز حملات تروریستی متعددی علیه جامعه شیعه این منطقه رخ داده است، شدند.

سخنرانان گفتند که نزاع بر سر مالکیت زمین تبدیل به یک پدیده خطرناک فرقه‌ای شده و ما شاهد درگیری‌های شدید و مسلحانه عناصر افراطی علیه شهروندان بی دفاع هستیم.

شخصیت‌های پاکستانی حاضر در این تجمع تاکید کردند که عناصر تروریستی از تشدید ناآرامی‌ها در شهر پاراچنار سوء استفاده کرده و درصدد ضربه زدن به صلح و رواداری میان پیروان فرق مذهبی هستند.

فعالان سیاسی در پاکستان به تشدید ناآرامی‌ها در پاراچنار اعتراض‌ کردند

به گفته معترضان، مردم شهر پاراچنار همواره تحت ظلم و بی عدالتی قرار دارند و پدیده نگران کننده دیگر خیز تروریست‌ها و عناصر تکفیری برای دستیابی به اهداف شیطانی می‌باشد.

براساس این گزارش، روز گذشته برخی از چهره‌های برجسته شیعه پاکستان از جمله رهبران سیاسی متعلق به شهر پاراچنار، دریک کنفرانس مطبوعاتی در اسلام‌آباد اعلام کردند که اوضاع در پاراچنار عادی نیست و بیش از ۱۰ نفر طی درگیری‌های چند روز گذشته کشته و ده‌ها نفر دیگر نیز زخمی شدند.

حجت‌الاسلام ناصر عباس جعفری رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان طی بیانیه‌ای با ابراز نگرانی نسبت به افزایش خشونت‌ها در شهر شیعه نشین پاراچنار، منازعات بر سر مالکیت زمین را بهانه‌ای برای هدف قرار دادن شهروندان بی دفاع این منطقه در آستانه ماه محرم دانست.

اواسط اردیبهشت ماه امسال نیز دست کم ۸ معلم شیعه ساکن شهر پاراچنار در نزدیکی مرز مشترک پاکستان با افغانستان توسط مهاجمان مسلح ناشناس به قتل رسیدند.

فعالان سیاسی در پاکستان به تشدید ناآرامی‌ها در پاراچنار اعتراض‌ کردند

فعالان سیاسی در پاکستان به تشدید ناآرامی‌ها در پاراچنار اعتراض‌ کردند

حدود ۲۲ درصد از جمعیت ۲۳۳ میلیون نفری پاکستان را شیعیان تشکیل می‌دهند.

شهر پاراچنار مرکز منطقه قبیله کُرم که جمعیت عمده آن را شیعیان تشکیل می‌دهند، در شمال غرب پاکستان قرار دارد و سال ۱۳۹۸‌ همراه با سایر بخش‌های مناطق قبایلی به ایالت خیبر پختونخوا الحاق شد.

رخدادهای تروریستی توسط عناصر تکفیری و فرقه گرا که در سال‌های اخیر غیرنظامیان بی‌دفاع در این منطقه را هدف قرار داده باعث شد تا محدودیت‌های سختی در پاراچنار اعمال شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha