نخستین کمیسیون پزشکی درصد ترومای جانبازان در خوزستان برگزار شد

اهواز - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: نخستین کمیسیون پزشکی سال ۱۴۰۲ همراه با شعبه تخصصی تیر، ترکش و تروما با حضور پزشکان جراح و کارکنان بنیاد شهید ستاد مرکز در استان تشکیل شد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا حسن نورانی در حاشیه برگزاری این کمیسیون پزشکی بیان کرد: در راستای رسیدگی به آسیب‌های مرتبط به جراحت جنگی جانبازان، نخستین کمیسیون پزشکی درصد تیر، ترکش و تروما و حق پرستاری حضوری در سال ۱۴۰۲ به مدت ۲ روز در محل بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه ۲ اهواز برگزار و وضعیت ۳۲۰ پرونده مورد بررسی حضوری قرار گرفت.

وی گفت: جانبازان و ایثارگران مناطق یک و ۲ اهواز و همچنین دیگر شهرستان‌های خوزستان با حضور در کمیسیون تیر، ترکش و تروما به صورت تخصصی و جداگانه به همراه اصل پرونده جانبازی و مدارک درمانی توسط تیم پزشکان که از سوی مرکز کمیسیون پزشکی به استان خوزستان سفر کرده بودند، مورد معاینه و بررسی قرار گرفتند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با بیان اینکه نتیجه بررسی پرونده کمیسیون از طریق پیامک به ایثارگران اطلاع رسانی می‌شود ادامه داد: تا پایان امسال کمیسیون‌های ترکیبی و تخصصی طبق برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان خوزستان برگزار می‌شود.

وی گفت: امسال برای حق پرستاری خانواده یک مرحله کمیسیون به تعداد ۲۰۰ پرونده و مرحله بعدی نیز در حال برنامه‌ریزی است؛ همچنین کمیسیون پزشکی درصد جانبازی برای ۲۵۰ نفر و کمیسیون حق پرستاری جانبازان نیز برای ۷۰ نفر برگزار شد.

بر اساس آمار اعلام شده تعداد جانبازان خوزستان ۳۴ هزار و ۸۰۰ نفر است که ۲۱ هزار و ۱۰۰ نفر آنان زیر ۲۵درصد هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha