تحمیل هزینه درمان اتباع بیگانه دغدغه تنها بیمارستان دولتی نوشهر

نوشهر - ایرنا - مراجعه چشمگیر اتباع بیگانه (افاغنه) به تنها بیمارستان دولتی نوشهر برای درمان و تحمیل هزینه های هنگفت به گفته مسوولان امر از دغدغه های جدی مسوولان این مرکز درمانی غرب مازندران است.

مدیر بیمارستان نوشهر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : بیشتر این مراجعه کنندگان بدون مجوز و فاقد هویت هستند و متاسفانه به علت عمل جراحی هزینه های آنچنانی تحمیل این مرکز درمانی می کنند.

حسین حاج منوچهری توضیح داد : به عنوان مثال در چند روز گذشته یک فرد افغان پس از مراجعه به بیمارستان و انجام عمل جراحی وی باید ۲۰ میلیون تومان پرداخت می کرد و متاسفانه به علت نداشتن وجه ریالی پرداخت نکرد.
این مسوول بدون اعلام آمار مراجعه کنندگان اتباع بیگانه در عین حال اظهار کرد: این موضوع به اطلاع مسوولان امر به ویژه فرماندار رسانده شد امیدواریم این پیگیری ها نتیجه دهد.

وی درباره مراحل ساخت مرکز درمان ناباروری این بیمارستان گفت : روند ساخت این مرکز با صرف حدود ۴۰ میلیارد ریال از محل سفر هیات دولت به مازندران در بیستم اسفند ماه ۱۴۰۰ حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
حاج منوچهری افزود : قرار بود در دهه فجر سال گذشته این طرح تکمیل و به بهره برداری برسد منتهی به خاطر تغییرات نقشه ای و مسائل دیگر این مهم محقق نشد.
وی ابراز امیدواری کرد با صرف حدود چهار میلیارد تومان دیگر این طرح امسال به سرانجام برسد که از دستاوردهای ماندگار دولت جهادی در این خطه غربی استان است.
این مسوول همچنین از کمک حدود ۱۵۰ میلیارد ریالی خیران در حوزه تقویت امکانات و تجهیزات خبر داد و گفت : باپی گیری فرماندار و نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی بستر برای مشارکت خیران فراهم شده و این میزان وجه بابت خرید تجهیزات درمانی و رفاهی بیمارستان پرداخت کردند.

مدیر بیمارستان نوشهر افزون بر مراحل ساخت مرکز درمان ناباروری، دریافت مجوز جراحی مغز و اعصاب، فیزیو تراپی را از دیگر دستاوردهای مسوولان جهادی در این بیمارستان بوده است.
به گفته حاج منوچهری بسیاری از بیماران مراجعه کننده بابت جراحی مغز و اعصاب به علت فراهم نبودن امکانات، تجهیزات و کادر متخصص این رشته به ناچار باید به مرکز استان و حتی پایتخت مراجعه می کردند و امروز با راه اندازی چنین تجهیزاتی پزشکان این رشته آمادگی ارائه چنین خدماتی به بیماران هستند.
این مسوول خاطرنشان کرد: دست کم مدت بیش از یکسال گذشته دست کم ۱۱ پزشک متخصص برای ارائه خدمات در این بیمارستان به کار گرفته شد و شمار پزشکان هم اینکه به ۳۵ نفر رسیده است.
وی ادامه داد: آنچه امروز سبب نارضایتی برخی از مراجعه کنندگان شده عدم آگاهی آنان نسبت به خدمات بیمه سلامت بوده چرا که وقتی بیماری از کجور دچار بیماری شده پیش از مراجعه به این بیمارستان در ابتدا باید نزد پزشک خانواده اش برود و آنگاه بر اساس این پزشک به بیمارستان مراجعه کند و خیلی از بیماران به علت نداشتن چنین آگاهی به بیمارستان مراجعه کرده که هزینه های آنان آزاد محاسبه شده و همین مساله سبب نارضایتی آنان می شود.
وی کمبود کادر پرستاری، محدودیت فضای سی تی اسکن و اورژانس، نبود توقفگاه را از چالش های اساسی این بیمارستان برشمرد و گفت : این موضوع سبب گلایه خیلی از مراجعه کنندگان شده است.

تحمیل هزینه درمان اتباع بیگانه دغدغه تنها بیمارستان دولتی نوشهر

سرپرست بیمارستان نوشهر گفت : مدت سه ماه امسال دست کم ۲۲ هزار مورد مراجعه کننده به اورژانس این بیمارستان داشتیم.
شهرام حسین زاده افزود : این بیمارستان بر اساس شاخص جمعیتی باید به دست کم ۱۵۰ هزار نفر خدمات ارائه دهد در حالی که در فصول گردشگری این گونه نیست به سه برابر جمعیت خدمات ارائه می دهد.
وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ دست کم ۴۵ هزار نفر به مرکز اورژانس مراجعه داشته اند در حالی که این آمار سال گذشته به بیش از ۷۷ هزار نفر رسید و بستری ها هم بیش از ۶ هزار نفر بوده است.
این مسوول ادامه داد:افزون بر این خدمات حدود ۲ هزار مورد هم عمل جراحی انجام گرفت و همه این آمار ها گویای آن است که روند مراجعه به این بیمارستان برای درمان افزایشی است.
سرپرست بیمارستان نوشهر بیان کرد: متوسط مراجعه روزانه به اورژانس بیمارستان در نوروز امسال حدود ۳۵۰ مورد بوده و با برسی های به عمل امده دست کم ۲ هزار مورد مراجعه کنندگان مسافر بوده اند.
حسین زاده، محدودیت های مالی و کمبود تعداد ۱۵ پرستار را از چالش های اساسی این بیمارستان برشمرد

بیمارستان نوشهر دارای بخشهای بستری داخلی- جراحی عمومی - کودکان- نوزادان- زنان وزایمان- ارتوپدی- ارولوژی- جراحی چشم گوش حلق و بینی- کلینیک تخصصی، اورژانس، آزمایشگاه- تالاسمی- دیالیز- اورژانس- بخشهای ویژه: آی سی یو ۶ تخت و سی سی یو ۶ تخت است. تعداد تخت مصوب ۸۹ و تخت فعال ۷۹ تخت است.

این شهرستان گردشگرپذیر از ۷۷ خانه بهداشت و ۱۵ باب مرکز خدمات جامع سلامت، دستکم ۲۵ پزشک خانواده روستایی و ۲۰ پزشک خانواده شهری و یک بیمارستان دولتی برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha