سپاه، محرومیت‌زُدایی را مُجدانه و عاشقانه دنبال می‌کند

اصفهان-ایرنا-دبیر قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه گفت: این نهاد علاوه بر ماموریت اصلی که ایجاد امنیت پایدار و دفاع از انقلاب و نظام اسلامی است، محرومیت زدایی و مردم یاری را در مناطق کم برخوردار، صعب العبور و مرزی مجدانه و عاشقانه دنبال می کند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سپاه صاحب الزمان( عج) استان اصفهان، سردار سید ضیاالدین حزنی در آیین افتتاح ۹۳۱ پروژه محرومیت زدایی استان اصفهان افزود: این اقدامات تا رسیدن به رضایتمندی مردم، هنوز فاصله بسیار دارد و در بخش های عمرانی و غیر عمرانی شامل رفع بیکاری، طلاق، اعتیاد و مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم انجام می شود.

دبیر قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران افزود: اقدامات خوبی در خصوص حاشیه‌نشینی‌در شهرهای مشهد، شیراز، اهواز صورت گرفته است و با توجه به ویژگی‌های اصفهان لازم است به این مورد با هم افزایی نهادهای استان توجه ویژه تری شود.

وی ادامه داد: گاهی در برخی مناطق، اختلافاتی مشاهده می‌شود که شُکوه ایران اسلامی را از بین می‌برد، از این رو ایجاد صلح و سازش تاثیرات فراوانی روی توسعه خواهد داشت.

دبیر قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه افزود: بیمه روستاییان، آزادی زندانیان، پروژه‌های آبخیزداری، ایجاد سیل بندها در مناطق روستایی، احداث راه‌های روستایی، کمک به بیماران سرطانی، تعمیر منازل افراد نیازمند و توجه به نیازمندی‌های مساجد روستاها از جمله برنامه‌های اولویت دار سپاه است.

حزنی ادامه داد: تلاش برای کاهش طلاق از طریق گفتگو و مشاوره، راه‌اندازی نهضت ازدواج آسان، تهیه جهیزیه ارزان، ترک معتادان و بهبود آنها از دیگر برنامه‌های بسیج است.

وی افزود: برای تحقق اهداف پیش بینی شده باید از موازی کاری‌ پرهیز شود و در این مورد هماهنگی با نهادهای مدیریتی استان ضروری است.

بزرگنمایی مشکلات؛ توطئه دشمنان است

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با مروری بر فعالیتهای بسیجیان استان اصفهان در حوزه محرومیت‌زدایی اظهار کرد: رسیدگی به مناطق محروم تحقق مهاجرت معکوس را بدنبال خواهد داشت.

سردار مجتبی فدا، ادامه داد: امروز هماهنگی خوبی در مجموعه مدیریت استان، نهادهای های اداری و سپاه به منظور خدمت‌رسانی به مردم و رفع محرومیت ایجاد شده است و این ظرفیت می تواند بارقه امید را در جامعه به همراه داشته باشد.

فدا با اشاره به توطئه‌ دشمن در سیاه‌نمایی وبزرگنمایی مشکلات، تصریح کرد: ایجاد بسترهای محرومیت‌زدایی، خدمت‌رسانی و مردم‌یاری و تلاش در این مسیر نقش مهمی در از بین بردن این توطئه‌ها دارد.

وی آزادسازی سازی زندانیان جرایم مالی غیر عمد را از جمله اقدامات بسیج استان برشمرد و افزود: از سال گذشته تا کنون بیش از ۷۰۰ نفر از زندانیان جرائم مالی غیر عمد توسط بسیجیان و مجموعه مدیریت استان و خیرین آزاد شده‌اند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان اضافه کرد: برگزاری دوره‌های پیشگیری از اعتیاد در پایگاه‌ها و رده‌های مقاومت، نگهداری و آموزش بیش از ۷۰۰ معتاد متجاهر را در قالب دوره‌های ۳ت ا ۶ ماه و حرفه‌آموزی و بهبود معیشت خانواده این افراد نیز از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی به شناسایی ۱۱۰ محله آسیب‌پذیر استان اشاره و بیان کرد: این محلات با آسیب‌هایی از جمله بیکاری، اعتیاد، حاشیه نشینی، طلاق و امثال آن مواجه هستند که در راستای کاهش آنها اقدامات خوبی برنامه‌ریزی شده است.

سردار فدا، ارائه مشاوره به زوج‌های در آستانه طلاق، برگزاری جلسات آموزشی پیشگیری از اعتیاد، تامین جهیزیه، توزیع اقلام معیشتی، برگزاری کلاس های حرفه آموزی، ارائه مشاوره‌های حقوقی و خانوادگی را از جمله برنامه‌های اجرا شده در این محلات عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، طی آئینی با حضور مسوولان کشور و استان، بهره‌برداری از ۹۲۱ پروژه محرومیت‌زدایی بسیجیان استان اصفهان با رمز "یا علی ابن ابی طالب (ع)" امروز سه شنبه آغاز شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha