۲۰ تیر ۱۴۰۲، ۲۰:۳۰
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85167034
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزارت آموزش و پرورش به معلمان تمدن ساز نیاز دارد

اهواز- ایرنا- مشاور وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه معلم مورد نیاز حال حاضر کشور متفاوت از گذشته است ،گفت: معلمی مورد نیاز سیستم آموزشی است که تمدن ساز و با مختصات تمدن آینده سازگار باشد.

به گزارش ایرنا، علی باقرزاده سه شنبه در جریان سفر خود به خوزستان در نشست با مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در خصوص فرآیند ارزیابی تکمیلی داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش در محل این اداره کل در اهواز بیان کرد: تعلیم و تربیت در چند سال آینده با تحولات زیادی مواجه خواهد شد ، تکنولوژی برای یادگیری، در حال پیشرفت است و آموزش و پرورش نیز باید با علم روز دنیا خود را تطیق دهد.

وی ادامه داد: زیست بوم تعلیم و تربیت در حال توسعه است و ناگزیر هستیم به گونه ای این موضوع را مدیریت کنیم تا نسل آینده ای متعهد و کارآمد پرورش دهیم.

مشاور وزیر آموزش پرورش بیان کرد: تمام عوامل مداخله در امر یادگیری در حال تغییر است و محیط های یادگیری بدون محدودیت در اختیار دانش آموز است، آموزش مجازی در پنج سال گذشته سه برابر توسعه یافته و زمان آموزش نیز بسیار افزایش یافته است.

باقر زاده افزود: نسل جدید خیلی پیش از معلم حرکت می کنند و زیاد به تعلیمات معلم اکتفا نمی کنند و مدعی هستند که توان کار گروهی در قالب ایجاد شبکه را دارند به همین دلیل باید معلم هایی تربیت و جذب کنیم که پاسخگوی دانش آموزان فعلی باشند.

وی تاکید کرد: در گزینش باید معلمی انتخاب شود که اکوسیستم جدید آموزشی را بپذیرد وانگیزه یادگیری فضای جدید را داشته باشد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمی که اهل تغییر و به روز بودن است و امکان تطبیق دادن خود با آموزش مدرن را دارد باید در آموزش و پرورش جذب شود.

وی بیان کرد: روش جدیدی برای گزینش و جذب معلم در آموزش و پرورش تعیین شده که معلم های دارای شایستگی، قابلیت و خلاق شناسایی و جذب می شوند و افرادعلاقمند ،با انگیزه ، دارای امیداوری ،خود باوری و تاب آوری انتخاب می شوند.

باقر زاده افزود: تلاش شده تا حد ممکن شرایط برابری برای جذب داوطلبان استخدام در آموزش و پرورش ایجاد شود تا حق کسی ضایع نشود.

آزمون استخدامی معلم در اردیبهشت ماه امسال برگزار شد که از چند روز گذشته فرآیند گزینش جذب معلم به روش جدید باعنوان ارزیابی تکمیلی با تشکیل هفت گروه ارزیاب آغاز شده است.

سهمیه خوزستان برای جذب معلم در این دوره یک هزار و ۴۰۰ نفر است.

خوزستان با کمیود ۱۰ هزار معلم مواجه است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha