کشورهای مختلفی در حال مذاکره برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های ترانزیتی ایران هستند

اهواز- ایرنا- عضو هیات عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به نقش توسعه‌ای دولت سیزدهم در حوزه اقتصاد دریا محور گفت: باتوجه به جایگاه مطلوب ایران در حمل و نقل دریایی، کشورهای مختلفی در حال مذاکره برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های ترانزیتی ایران هستند.

علی فتحی سه‌شنبه در آیین معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان که در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) برگزار شد؛ اظهارکرد: رهبر معظم انقلاب تاکیدهای زیادی نسبت به موضوع اقتصاد دریا محور و دریا پایه دارند.

وی ادامه داد: این تاکیدات رهبری در دولت سیزدهم عملیاتی شده و موضوع اقتصاد دریا محور با برنامه‌ریزی‌های کارشناسی درحال پیگیری است.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی، این سازمان را پیشران بخش دریا عنوان‌کرد و افزود: اخیرا کمیته راهبردی دولت در بخش اقتصاد دریا محور تشکیل شده که ریاست آن بر عهده معاون اول رییس جمهور است.

فتحی تشکیل این کمیته را منشاء تحول در اقتصاد دریامحور دانست و گفت: به واسطه حجم بسیار زیادی از سرمایه گذاری‌ها در بندر امام خمینی (ره)، روند توسعه‌ای این بندر رشد قابل توجهی داشته است.

وی تصریح‌کرد: این سرمایه‌گذاری‌ها منجر به زیرساخت‌های مطلوبی برای توسعه ترانزیت از مسیر کریدور شمال جنوب شده است.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی یادآورشد: زیرساخت‌های ایجاد شده در این کریدور زمینه مذاکرات اقتصادی مهمی بین ایران و کشورهای همسایه در حوزه ترانزیت کالا شده است.

فتحی با بیان اینکه ایران در شرایطی است که گروه‌های مختلف از کشورهای منطقه متقاضی بهره‌مندی از این زیرساخت‌ها هستند گفت: قطعا نتیجه همکاری‌های ترانزیتی ایران و کشورهای منطقه، رشد اقتصادی و آثار مطلوبی در حوزه تجاری را برای کشورمان در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به جایگاه بندر امام خمینی (ره) در استراتژی بودن کریدور شمال جنوب ادامه‌داد: این بندر در تحقق برنامه‌ریزی‌های اقتصاد دریا محور دولت نقش تاثیرگذاری دارد.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی بندر امام خمینی (ره) را از بنادر پیشران کشور عنوان‌کرد و گفت: مدیریت جدید اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان برای تحقق چشم اندازهای تعریف شده از توانمندی خوبی برخوردار است.

کشورهای مختلفی در حال مذاکره برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های ترانزیتی ایران هستند

بر اساس این گزارش، ابوطالب گرایلو امروز سه‌شنبه طی حکمی از سوی علی اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، به عنوان سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان معرفی شد.

گرایلو سوابقی از جمله سرپرستی اداره کل تامین و مهندسی تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی، معاون امور دریایی و بندری اداره کل بندر و دریانوردی و منطقه آزاد اقتصادی بندر خرمشهر، معاون امور دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران و منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر، ریاست اداره مرکزی بازرسی و ثبت شناورهای اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر را در سوابق کاری خود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha