استاندار مازندران: رویکرد اصلی دولت سیزدهم محرومیت زدایی است

ساری - ایرنا - استاندار مازندران محرومیت زدایی و ارائه خمت بی منت به مردم را از رویکردهای اصلی دولت مردمی سیزدهم عنوان کرد و گفت که همسو با تحقق این مهم و رفع مشکلات آحاد جامعه با تلاش شبانه روزی دولتمردان، از تمام امکانات و ظرفیت های موجود نیز باید به شکل مطلوب استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمود حسینی پور روز چهارشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح احداث ۴۸۶ واحد مسکونی در مرکز مازندران، افزود: امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی یکی از شاخص هایی که برای نظام اسلامی تعیین کردند محرمیت زدایی و خدمت به مستضعفان بود و بی شک تلاش برای تهیه و تامین مسکن نیازمندان از اجر و ثواب بالایی برخوردار است.

وی اظهار داشت: با توجه به شرایط سخت اقتصادی که ناشی از تحریم های ظالمانه دشمنان است، تهیه مسکن برای خانوارهایی که از درآمد اقتصادی پایینی برخوردارند، سخت و دشوار است و این وظیفه دستگاه های اجرایی ذیربط است تا با فراهم کردن امکانات لازم، برای اقشار کمدرامد جامعه مسکن تهیه کند.

وی با عنوان اینکه رئیس جمهور نیز که که از شاگردان امامین انقلاب هستند در شعارهای انتخاباتی خود، تامین مسکن را یکی از اولویت های کاری خود عنوان کردند و موید این مطلب مهم و اساسی نیز حضور در جلسات شورای عالی مسکن است تا چرخه ساخت و ساز مسکن ملی به حرکت در بیاید.

مقام عالی دولت در مازندران با اشاره به کمبود زمین در این استان که کار ساخت واحد مسکونی را با مشکلاتی مواجه کرده است، خاطرنشان کرد: باید بدنبال این باشیم تا مسکن ملی را در مازندران بواسطه شرایط نابرابری که با دیگر استان ها دارد، افزایش دهیم.

حسینی پور گفت: مازندران در طول سال پذیرای میلیون ها مسافر و گردشگر از اقصی نقاط کشور بوده ضمن اینکه این استان بواسطه برخورداری از مواهب طبیعی مانند جنگل و دریا مورد توجه مهاجرین نیز قرار گرفته است و همین امر نیز باعث شده ساکنان بومی این استان از مسکن بعنوان یک کالای لوکس و ارزشمند یاد کنند.

استاندار مازندران: رویکرد اصلی دولت سیزدهم محرومیت زدایی است

برای افزایش ساخت مسکن برنامه ویژه ای داریم

استاندار مازندران افزود: برای افزایش ساخت مسکن در این استان تمهیدات ویژه ای اتخاذ شده و در شورای عالی مسکن استان نیز برنامه مطلوبی تدارک دیده شده است اما کافی نیست.

حسینی پور گفت: اگر در شهری زمین دولتی با قابلیت ساخت مسکن وجود داشته باشد، باید با در نظر گرفتن اولویت همان دستگاه دولتی، زمین ها را برای ساخت واحدهای مسکونی در اختیار متولیان امر قرار دهند.

وی از ارائه مشوق های لازم توسط شخص رئیس جمهور برای ساخت مسکن در کشور خبر داد و گفت که میزان تسهیلات ساخت مسکن در مناطق شهری به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافته و سود بانکی نیز کاهش یافته است.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت انبوه سازان و بخش خصوصی برای افزایش ساخت و سازهای واحدهای مسکونی در مازندران تاکید کرد و گفت: تکلیف برای انبوه سازان روشن است و با انگیزه ای که این افراد دارند باید پای کار بیاند و با حمایت های همه جانبه دولت، مشکل مسکن در این استان را رفع کنند.

استاندار مازندران با عنوان اینکه مسکن در اسلام بعنوان مکان امن در نظر گرفته شده و در ایجاد امنیت اجتماعی نیز دارای اهمیت است، اظهار داشت: باید متناسب با برنامه حرکت کنیم تا عقب ماندگی های موجود در این بخش را رفع کرد.

رفع مشکل کمبود زمین در مازندران

حسینی پور با اشاره به محدودیت و کمبود زمین در مازندران گفت که برای رفع این مشکل روش های جایگزین داریم و باید با تعامل، تفکر، هماهنگی و همکاری سایر دستگاه های اجرایی و نظارتی، علاوه بر رفع مشکلات، متناسب با برنامه نیز حرکت کنیم تا عقب نیفتیم.

استاندار مازندران: رویکرد اصلی دولت سیزدهم محرومیت زدایی است

لزوم ایجاد تحول اساسی در پایتخت مازندران

استاندار مازندران بر لزوم ایجاد تحول اساسی در شهر ساری بعنوان پایتخت این استان گردشگر پذیر تاکید کرد و با بیان اینکه وضعیت فعلی به هیچ عنوان در خور شان و جایگاه مردم این شهر نیست، گفت: بافت های فرسوده زیادی در این شهرستان وجود دارد که با بازآفرینی آنها، مشکلات موجود در این بخش نیز رفع می شود.

حسینی پور افزود: برای تحقق این مهم، شهرداری مرکز مازندران باید نسبت به تشکیل و راه اندازی کارگروه ویژه اقدام کند تا بافت های فرسوده در مرکز استان هرچه سریعتر مولد سازی شود.

وی بر لزوم اهتمام بیشتر مسئولان دستگاه های اجرایی ذیربط و متولیان امور نسبت به زیباسازی چهره شهر و همچنین ایجاد زیرساخت های توسعه در مناطق مختلف تاکید کرد و در بخش دیگر سخنان خود گفت: یکی از زیرساخت های توسعه فرودگاه است و برای فرودگاه شهدای سازی هزینه زیادی شده است و در آینده نزدیک نیز شاهد ترددهای هوایی زیادی خواهیم بود.

وی ساخت مسکن را یک کار ملی عنوان کرد و با عنوان اینکه مردم ساری باید در اجرای طرح ملی مسکن مشارکت بیشتری داشته باشند، گفت: برای تامین مسکن مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی نیز تاکنون اقدامات مطلوبی صورت گرفته است.

استاندار مازندران: رویکرد اصلی دولت سیزدهم محرومیت زدایی است

مصمم به رفع مشکل مسکن مردم هستیم

مقام عالی دولت در مازندران با عنوان اینکه برای رفع مشکل مسکن مردم مصمم و جدی هستیم و با همت و تلاش شبانه روزی مسئولان و متولیان امور و مشارکت بیش از پیش اقشار مختلف مردم این مهم محقق خواهد شد.

حسینی پور از رسانه ها نیز خواست با مطالبه گری از مسئولان، علاوه بر تسریع در روند ساخت واحدهای مسکونی، مشکلات موجود در این بخش را با اطلاع رسانی درست و بموقع به گوش مسئولان برسانند.

میزان سهمیه در نظر گرفته شده همسو با اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مازندران، ساخت ۱۵۵ هزار واحد مسکونی است.

به گزارش ایرنا، طرح نهضت ملی مسکن را دولت سیزدهم برای خانه دار کردن مردم ارائه کرد. قرار است در چارچوب آن سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته و تحویل متقاضیان شود. سهم مازندران از این طرح سالانه ۳۸ هزار و در مجموع ۱۵۲ هزار خانه است.
طبق مقررات نهضت ملی مسکن، متقاضیان با داشتن پنج شرط تاهل، سرپرست خانوار بودن و مردان مجرد ۲۳ سال به بالا، حداقل سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، نداشتن مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانستند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
بر اساس این قانون، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند.
همچنین، قانون برای سرپرستان خانوار، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است. در عین حال، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن می‌توانستند ثبت‌نام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha