۲۱ تیر ۱۴۰۲، ۹:۱۰
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85167269
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار نارنجی وزش باد شدید در خراسان جنوبی

۲۱ تیر ۱۴۰۲، ۹:۱۰
کد خبر: 85167269
هشدار نارنجی وزش باد شدید در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - رئیس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی از صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی برای وزش باد شدید تا خیلی شدید همراه با خیزش گرد و غبار در این استان خبر داد.

جواد نخعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تشدید اختلاف فشاری در سطح زمین و تقویت بادهای ۱۲۰ روزه از امروز تا اواخر وقت جمعه به تناوب وزش باد شدید تا خیلی شدید، خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی در استان قابل پیش‌بینی است.

وی گفت: همچنین طوفان گرد و خاک به ویژه در شرق استان و شمال شهرستان‌های طبس و بشرویه می‌تواند منجر به ایجاد خسارت شود.

رئیس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی عنوان کرد: اختلال در تردد جاده‌ای، لغو پروازهای استان، خسارت به درختان، سازه گلخانه‌ها و سقف‌های موقت محتمل است.

هشدار نارنجی وزش باد شدید در خراسان جنوبی

وی با توصیه به خودداری از سفرهای غیرضروری افزود: با توجه به کاهش کیفیت هوا سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های قلبی و تنفسی از تردد در فضای باز خودداری کنند.

نخعی درباره تغییرات دمایی گفت: از ۲ روز گذشته شاهد افزایش محسوس دما در استان بودیم اما از عصر امروز دمای هوا روند کاهشی به خود می‌گیرد و روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری از شدت گرمای هوا در منطقه کاسته می‌شود.

وی اضافه کرد: در شبانه‌روز گذشته بیرجند و اسدیه با ۱۹ درجه خنک‌ترین و طبس با ۴۷ درجه گرمترین نقطه استان بود.

رئیس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: در این مدت هفت مرکز شهرستان استان دمای بالای ۴۰ درجه را ثبت کردند و بیشینه دما در بیرجند به ۴۱ درجه رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha