استاندار کرمان: مجریان انتخابات نباید در خدمت جریان‌های سیاسی باشند

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با اشاره به ضرورت برگزاری انتخابات سالم و پرشور و در جمع عوامل و مجریان انتخابات چند استان گفت: نباید در خدمت جریان های سیاسی باشیم، ما مجری انتخابات هستیم و باید به گونه‌ای عمل کنیم که شائبه‌ای در این حرکت سیاسی اتفاق نیفتد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی فداکار روز سه شنبه در همایش منطقه ای استان های کرمان، فارس و یزد با موضوع برگزاری انتخابات افزود: بی طرفی در اجرای انتخابات یک ضرورت است و در اجرای فرایند انتخابات باید بی طرف محض باشیم، کمک کنیم مشارکت بالا برود و اعتماد همگان جلب شود.

وی تصریح کرد: بزرگترین رویداد امسال در حوزه سیاسی انتخابات است اما این رویداد در حوزه اقتصادی و اجتماعی هم موثر است.

نماینده عالی دولت در استان کرمان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری از ابتدای سال جاری بر موضوع انتخابات و شاخص های آن اظهار داشت: پس از حوادث اخیر و عملکرد ۲ ساله دولت نگاه‌های زیادی متوجه انتخابات شده لذا هدف ما برگزاری باشکوه و با مشارکت بالا در انتخابات پیش رو است، ضمن آنکه ما در بحث های امنیت و سلامت انتخابات نیز مسئولیت بالایی داریم.

استاندار کرمان: نباید در خدمت جریانات سیاسی باشیم

وی عنوان کرد: باید به صورت جدی در حوزه سلامت انتخابات تلاش کنیم تا اعتماد مردم جلب شود که امیدوارم با برنامه ریزی برای آن تلاش می کنیم تا رقابت بهتری شکل گیرد و مشارکت به عنوان نتیجه و قله کار بالا رود.

استاندار کرمان ادامه داد: زمینه سازی به گونه ای باشد که هم رقابت خوبی شکل گیرد و افراد احساس کنند می توانند در این فضا بیایند.

خطر فضاهای تخریبی

فداکار گفت: گاهی فضاهای تخریبی باعث می شود افراد توانمند در انتخابات حضور پیدا نکنند و باید سعی کنیم این حوادث و فضاهای تخریبی شکل نگیرد و افراد زیادی وارد انتخابات شوند.

وی بیان کرد: فضای اجتماعی باید به گونه ای شکل گیرد که افراد بیشتر و شخصیت های باکیفیت تری در صحنه ها حاضر شوند، همچنین جلب اعتماد عمومی مهم است و باید در راستای این اعتماد سازی تلاش کرد.

استاندار کرمان با بیان اینکه انتخابات در جمهوری اسلامی حاشیه ندارد و خوب برگزار می شود اظهارداشت: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ صندوق رای در استان داریم که باوجود سیستم های نظارتی چند لایه امکان اشتباه در فرایندهای رای گیری وجود ندارد.

وی ادامه داد: زمینه سازی لازم را انجام دهیم تا همه به صحنه بیایند و ما وظیفه بی طرفی محض در انتخابات را داریم؛ البته باید جریانات سیاسی را رصد و فضا را برای مانور دادن آنان باز کنیم.

فداکار افزود: باید مراقب تند شدن فضای انتخابات باشیم و در این خصوص تحمل‌مان نیز بیشتر شود؛ اجازه دهیم همه در عرصه انتخابات حضور یابند و مانع حضور کسی نشویم؛ همچنین دشمنان در فضای انتخابات کارهای سازماندهی شده انجام می دهند که باید مراقبت کنیم.

استاندار کرمان گفت: در فضای انتخابات باید سعه صدرمان بیشتر باشد و فضا را برای ورود همه اقشار فراهم کنیم؛ مشارکت در انتخابات اصل و قله کار است و باید فضا را برای ورود افراد به عرصه انتخابات فراهم آوریم.

اطلس انتخابات استان آماده شد

به گزارش ایرنا معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و رییس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: به تفکیک هر حوزه انتخاباتی، اطلس امنیتی استان هم آماده شده و کمیته امنیتی ستاد انتخابات، برنامه‌اش را بر مبنای این اطلس تدوین کرده است.

رحمان جلالی افزود: انقلابی در حوزه اجرایی کار انتخابات شکل گرفته است و به واسطه اینکه بتوانیم الزامات اجرایی ستاد انتخابات را داشته باشیم برای نخستین بار تمامی آمار و اطلاعات مورد نیاز در قالب یک اطلس آماده شد.

وی خاطرنشان کرد: تعیین نقشه راه اولین اقدام در بحث ستاد انتخابات بود که در چهار حوزه اصلی شامل بحث آموزشی، راهبردی، اجرایی و تعاملات ارتباطی در نظر گرفته شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری تصریح کرد: ناظر به راهبرد اصلی یعنی بحث مشارکت و رقابت، قرارگاه جهاد تبیین در استان شکل گرفت که کار این قرارگاه آغاز شده و گره‌ها و ابهامات ذهنی گروه‌ها و اقشار مختلف با مکانیزمی با محوریت نماینده ولی فقیه، مجموعه سپاه ثارالله و استانداری پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در بحث شورای فضای مجازی استان ها، کرمان نخستین شورا را شکل داد، اظهارداشت: اولین دستور کار استاندار بعد از تشکیل ستاد انتخابات شکل‌گیری قرارگاه رسانه‌ای است که ذیل مجموعه شورای فضای مجازی استان ایجاد شد.

جلالی گفت: دوره‌های آموزش متمرکز استانی و شهرستانی انجام شده و امروز هم بحث آموزش منطقه‌ای پیگیری می‌شود؛ همچنین ۲ همایش سراسری در شهریور و بهمن ماه در استان آغاز خواهد شد.

وی گفت: ارتباط خوبی بین مجموعه استان و دفتر نظارت شورای نگهبان شکل گرفته و بنا براین موضوع است که همایش بعدی را با حضور فرمانداران و مسئولان دفاتر نظارت در استان برگزار کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بیان کرد: قرار است برای ایجاد نشاط انتخاباتی در ایام سالگرد شهید سلیمانی، دهه فجر و اعیاد امسال کار رسانه‌ای انجام شود که این کار صرفا در  فضای مجازی نخواهد بود و یکسری عملیات‌ میدانی نیز ترتیب داده شده که برنامه رسانه‌ای کامل و جامعی را شامل می شود.

به گزارش ایرنا در این همایش با حضور مسئولان ستاد انتخابات چند استان به میزبانی کرمان، مسائل مربوط به برگزاری پرشور انتخابات مجلس و خبرگان رهبری که اواخر امسال برگزار می شود بررسی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha