۲۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۸
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 85167403
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشارکت هشت هزار و ۵۰۰ دانش آموز آبادان در طرح راهیان پیشرفت

آبادان - ایرنا - فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان از اجرای طرح راهیان پیشرفت با حضور هشت هزار و ۵۰۰ دانش آموزان آبادان و اروندکنار خبر داد.

سرهنگ پاسدار شاپور احمدی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با تشکیل قرارگاه استانی، هفت هزار دانش آموز شهر آبادان و یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز اروندکنار در اردوهای راهیان پیشرفت ویژه دانش آموزان حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به لزوم توجه مسئولان شهرستان به اجرای این طرح اردویی افزود: برای همه ثابت شده که دشمنان انقلاب برای ایجاد توطئه‌های فرهنگی و سیاسی، بر روی جوانان و نوجوانان تمرکز کرده و سعی دارند با القائات کاذب و سوء استفاده از هیجانات سنی این نسل ، به اهداف مورد نظرشان برسند و توطئه سال گذشته توسط بدخواهان کشور برهمین اساس پایه ریزی شد.

سرهنگ پاسدار احمدی گفت: توطئه دشمن برای ایجاد فضای یاس و نا امیدی در میان جوانان و ایجاد تردید در توانمندی جوانان کشور در حوزه سازندگی و آبادانی کشور صرفاً با تقویت امید، معرفی استعدادهای درونی کشور و نمایش دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه علم و صنعت از بین می‌رود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان بیان کرد: ما در این اردوها و با طرح راهیان پیشرفت سعی داریم در راستای جهاد تبیین و امیدآفرینی، خلا عدم آشنایی با توانمندی‌های داخلی را جبران و توانایی فرزندان این مرز و بوم در ایجاد فرصت‌های علمی، فن آوری و صنعت را به نسل های چهارم انقلاب یادآوری کنیم.

وی گفت: آبادان شهری استعدادها و ظرفیت‌های عظیم صنعتی ، تجاری و گردشگری است، پالایشگاه آبادان که در دوران جنگ تحمیلی به تلی از خاک تبدیل شده بود با همت جوانان ایرانی بازسازی و به تولید رسید.

سرهنگ احمدی افزود: در دوران تحریم نیز این بالندگی ادامه دارد و متخصصان داخلی برای رفع نیازمندی‌های این صنعت و جلوگیری از توقف تولید، اقدام به تولید قطعات و امکانات لازم می کنند، شرح این توانمندی را باید برای مردم، دانش آموزان و معلمان و اساتید دانشگاهها و سایر نخبگان روایت کرد.


در طرح راهیان پیشرفت، دانش آموزان دختر و پسر دوره های متوسطه اول و دوم در قالب اردوهای درون شهری از شرکت های پالایش نفت، نیروگاه سیکل ترکیبی، کشتی سازی اروندان و کشت و صنعت بازدید کرده و از نزدیک در جریان روند تولید و اقدامات در حال انجام متخصصان بومی و توانمندی های داخلی قرار خواهند گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha