هوای استان سمنان چند درجه خنک می‌شود

سمنان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: ۲ تا چهار درجه سانتیگراد کاهش نسبی دما تا پایان هفته برای استان سمنان پیش‌بینی می‌شود.

ایرج مصطفوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز کرد: طبق تحلیل آخرین تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش‌یابی، در کنار کاهش نسبی دما، افزایش نسبی غلظت غبار و آلاینده‌های جوی و در غالب نقاط وزش باد شدید و تندبادهای لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک به ویژه در نیمه غربی و نواحی صنعتی استان تا آخر هفته دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: دمای مرکز استان سمنان امروز در گرمترین ساعات به ۳۹ درجه سانتیگراد می‌رسد و طی ۲۴ ساعت آینده بیشینه دمای ۳۷ و کمینه ۲۶ درجه سانتگیراد برای شهر سمنان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته دیباج شهرستان دامغان با کمینه دمای ۱۵ درجه سانتیگراد خنک ترین و ایوانکی شهرستان گرمسار با ۴۳ درجه سانتیگراد گرمترین نقاط استان سمنان بود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به پیش بینی برای هفته آینده نیز گفت: طبق پیش‌بینی‌ها شنبه و یکشنبه هفته آینده دمای هوا یک تا ۲ درجه افزایش می‌بابد و سپس از روز دوشنبه تا چهارشنبه به تدریج چهار تا هشت درجه سانتیگراد هوا خنک می‌شود.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی استان ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم‌شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف دارد.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش‌بینی‌های جوی سمنان در تمامی اوقات شبانه روز است؛ علاوه بر این، برای اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوایی شهرهای ایران، کاربران باید پیامکی حاوی پیش شماره شهر مورد نظر را به شماره ۲۰۱۳۴ ارسال کنند تا در کمتر از چند ثانیه اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند.

راهکارهایی برای کاهش مصرف برق در روزهای گرم در پیش

از جمله راهکارهای ساده بهره گیری از نور طبیعی روز، استفاده از دور کند کولرهای آبی و تنظیم کولرهای گازی بر روی ۲۴ درجه، استفاده از سیستم سرمایشی فقط در مکانها و اتاقهای ضروری، حذف مصارف برقی غیرضروری ادارات و موسسه های عمومی غیردولتی از ساعت۱۲ تا پایان وقت اداری و خاموش کردن وسایل برقی و روشنایی پس از پایان وقت اداری، حذف روشنایی غیرضروری و قطع برق چهار ساعته تابلوهای کشاورزی است که تاثیر بسزایی در کاهش مصرف در ساعات اوج بار دارد.

مشترکان برق می توانند با استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعت های پایانی شب یا ابتدای روز و یا در ایام تعطیل، نقش موثری در کاهش مصرف برق و بهای برق مصرفی منزل یا محل فعالیت خود و پایداری شبکه برق استان و کشور داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha