رئیس جمهوری کره جنوبی از افزایش همکاری اطلاعاتی نظامی با ناتو خبر داد

تهران- ایرنا - یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی در نشست روز آخر اجلاس ناتو در لیتوانی بر افزایش تبادل اطلاعاتی-نظامی با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی تاکید کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از یونهاپ، یون سوک یول اظهاراتش درباره افزایش تبادل و همکاری اطلاعاتی کشورش با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی را طی نشست امروز ۴ کشور آسیا-اقیانوسیه یعنی استرالیا، نیوزیلند، ژاپن و کره جنوبی که به این عنوان شرکای آسیایی ناتو به اجلاس دو روزه این سازمان در لیتوانی دعوت شده بودند ارائه کرد.

وی همچنین گفت قرار است کره جنوبی در صندوق اعتباری مالی برای اوکراین نیز شرکت کند.

کره جنوبی به نقل از وزارت دفاع این کشور گزارش داده بود سئول همزمان با عزیمت یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی به لیتوانی برای شرکت در اجلاس سران ناتو، یک هواپیمای حامل کمک های نظامی به اوکراین اعزام کرده است.

پیشتر دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی گزارش داده بود، یون سوک یول حداقل ۱۰ نشست دوجانبه را در حاشیه نشست ناتو برگزار خواهد کرد؛ از جمله با سران نروژ، هلند، نیوزلند، رومانی، لیتوانی، سوئد، اسلواکی، استونی، فنلاند و مجارستان، همچنین با ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو دیدار خواهد کرد. این دومین باری است که یون پس از نشست قبلی در اسپانیا در سال گذشته در اجلاس ناتو شرکت می کند.

اجلاس دو روزه ناتو از روز گذشته در لیتوانی برگزار شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha