۲۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۱۵
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85167640
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۰ هزار نفر از شهروندان خراسان‌شمالی زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند

بجنورد- ایرنا- سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: ۴۰ هزار نفر از شهروندان این استان شامل ۲ دهک درآمدی چهار و پنج با مصوبه جدید دولت زیر پوشش بیمه رایگان سلامت قرار گرفتند.

مهرداد سفیدگران روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به استناد بند الف ماده ۷۰ قانون برنامه ششم توسعه و قوانین بودجه سنواتی طی ۲ سال گذشته سه دهک نخست درآمدی مشمول بیمه رایگان بودند.

وی با اشاره به دیگر جزئیات اضافه شدن ۲ دهک درآمدی چهارم و پنجم به بیمه سلامت رایگان افزود: دهک درآمدی چهار برای استفاده از خدمات بیمه مبلغ ۱۴۳ هزار تومان شامل ۱۰ درصد حق بیمه و دهک پنج مبلغ ۲۸۷ هزار تومان شامل ۲۰ درصد حق بیمه سالانه پرداخت می‌کردند که با این مصوبه جدید خدمات برای این ۲ دهک همچون سه دهک اول رایگان شده است.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان شمالی تصریح کرد: هیات وزیران علاوه بر ارایه خدمات رایگان برای ۲ دهک درآمدی چهارم و پنجم برای دهک‌های درآمدی ۶ تا ۹ نیز تخفیف‌هایی را شامل شده اند.

وی در خصوص میزان تخفیف‌ها برای سایر دهک‌های جمعیتی در دریافت خدمات بیمه‌ای خاطرنشان کرد: میزان پرداختی دهک ۶ از ۳۰ درصد حق بیمه پرداختی به ۲۰ درصد، دهک هفت از ۴۰ به ۳۰ درصد، دهک هشت از ۶۰ به ۴۰ درصد و دهک ۹ از ۸۰ به ۵۰ درصد کاهش یافت.

سفیدگران تصریح کرد: جمعیتی که شامل دهک ۱۰ هستند حق بیمه خود را کامل پرداخت خواهند کرد.

وی درباره چگونگی اطلاع‌رسانی به متقاضیان دهک‌های چهار و پنج و همچنین افرادی که پیش‌تر تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفتند گفت: این روند به صورت متمرکز انجام می شود و افراد جدیدی که وارد این حوزه خواهند شد با توجه به آزمون، وسع دهک آنان مشخص می‌شود و بعد از اعلام دهک از خدمات رایگان و یا تخفیف‌ها را مشمول خواهند شد.

وی هدف از این مصوبه را تسهیل و فراهم سازی بیمه همگانی، کاهش پرداخت از جیب بیمه شدگان جهت هزینه های تشخیصی و درمانی و افزایش رضایتمندی شهروندان دانست.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اینک ۷۳۱ هزار و ۵۶۲ نفر از جمعیت یک میلیونی استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند که از مجموع این تعداد ۴۵۱ هزار و ۴۹۰ نفر در صندوق روستایی، ۵۶ هزار و ۳۶ نفر در صندوق کارکنان دولت، ۴۰ هزار و ۷۳۲ نفر درصندوق سایر اقشار و مابقی نیز جزو مشمولان بیمه ایرانیان هستند.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری دارای ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و ۱۱۰ هزار نفر زیر پوشش بهزیستی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha